Γράφει-Σχολιάζει
ο ΘΩΜΑΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ
Σάλο έχει προκαλέσει η διαφαινόμενη πρόθεση της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας να προχωρήσει μέχρι τέλους του Χρόνου στο κλείσιμο των τεσσάρων ΚΤΕΟ Αγρινίου, Μεσολογγίου, Πατρών και Πύργου, που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά της.
Η οριστική απόφαση θα ληφθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου, αφού προηγηθεί η εισήγηση της ειδικής επιτροπής, που έχει συστήσει η Περιφέρεια από στελέχη της, για το όλο θέμα. Προφανώς η οποιαδήποτε απόφαση θα ληφθεί από το Περιφερειακό Συμβούλιο. Πάντως αυτή τη στιγμή η κρατούσα άποψη είναι να μπει οριστικά λουκέτο στα τέσσερα ΚΤΕΟ καθώς η Περιφέρεια θεωρεί ότι η λειτουργία τους είναι αντιοικονομική και επιβαρύνουν τον Προϋπολογισμό της , με ποσά που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε άλλες δραστηριότητες.
ΚΤΕΟ Αγρινίου. Εικόνα θλιβερή από την πολιτική εγκατάλειψης της Περιφέρειας
Οι εργαζόμενοι, από την πλευρά τους δεν δέχονται την άποψη αυτή ως μη ρεαλιστική και επισημαίνουν ότι το κλείσιμο των Δημοσίων ΚΤΕΟ θα επιβαρύνει σημαντικά τους πολίτες, που θα αναγκασθούν πολύ σύντομα να επιβαρυνθούν με υψηλότερο κόστος για τον έλεγχο των οχημάτων τους, αφού ο τομέας θα ελέγχεται πλήρως από ιδιώτες, οι οποίοι θεωρείται βέβαιον ότι θα ανεβάσουν το κόστος των ελέγχων σε αγαστή , μεταξύ τους, συνεργασία.
ΚΤΕΟ Αγρινίου
Την ίδια ώρα ιδιώτης ανοίγει και δεύτερο ΚΤΕΟ στο Αγρίνιο και ένα τρίτο στο Μεσολόγγι, προφανώς πιστεύοντας στην αποδοτικότητα της σχετικής επένδυσης, που όμως για την Περιφέρεια είναι ζημιογόνα. Το ποσόν της ζημίας που επικαλείται η Περιφέρεια υπερκαλύπτεται από το ποσό, που θα πληρώνουν η Περιφέρεια , οι Δήμοι και άλλοι κρατικοί φορείς για τα χιλιάδες οχήματα που έχουν στη διάθεσή τους και τα οποία αναγκαστικά θα περνούν από έλεγχο από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ ελλείψει των Δημοσίων.
Ήδη, το ΚΤΕΟ Πύργου δεν λειτουργεί καθώς ξέμεινε από υπαλλήλους,. Το ίδιο ισχύει και για το ΚΤΕΟ Μεσολογγίου που δεν λειτουργεί, λόγω έλλειψης προσωπικού, κι όπου αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας υπάλληλος, που σύντομα και αυτός θα απομακρυνθεί.
Πληροφορίες μας αναφέρουν ότι επίκειται σύντομα η μείωση προσωπικού των λειτουργούντων ΚΤΕΟ, οι οποί θα μετακινηθούν σε άλλες υπηρεσίες στις οποίες η Περιφέρεια δίνει περισσότερη βαρύτητα. Κάτι τέτοιο οδηγεί αναπόφευκτα στο λουκέτο των ΚΤΕΟ αφού δεν θα πληρούν τον βασικό όρο του απαιτούμενου προσωπικού των πέντε ατόμων.
Να επισημάνουμε ότι για την αδειοδότηση λειτουργίας ΚΤΕΟ απαιτείται προσωπικό τουλάχιστον πέντε ατόμων. Σε αντίθεση περίπτωση ανακαλείται η άδειά του, εάν αυτή έχει χορηγηθεί.
Το απαιτούμενο προσωπικό διαθέτουν σήμερα τα ΚΤΕΟ Αγρινίου και Πατρών τα οποία, παρόλα αυτά, λόγω της απαξίωσής τους από την Περιφέρεια- αφού δεν φαίνεται διατεθειμένη να ασχολείται με τα ΚΤΕΟ- υπολειτουργούν.
Ασφαλείς πληροφορίες μας αναφέρουν ότι, υπάρχουν κάποιες ελάχιστες πιθανότητες να αποφύγουν το λουκέτο τα ΚΤΕΟ Αγρινίου και Πατρών, εάν η Περιφέρεια δεν έχει αποφασίσει οριστικά μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου γιατί τότε λήγει η άδεια λειτουργίας τους, οπότε θα γίνει και η ανανέωσή της. Μετά την τυχόν ανανέωση, θα είναι αδύνατο το κλείσιμο των ΚΤΕΟ.
Εντύπωση, πάντως, προκαλεί το γεγονός ότι από την πλευρά των Βουλευτών της περιοχής δεν έχει υπάρξει καμία αντίδραση, ούτε καν από τους Βουλευτές της Αντιπολίτευσης αν και όλοι είναι ενήμεροι από έγγραφα των εργαζομένων. Προς τι άραγε η στάση και συμπεριφορά αυτή ; Οφείλουν να δώσουν εξηγήσεις, γιατί πολλοί είναι αυτοί που εκτιμούν ότι η μη αντίδραση είναι καθαρά ψηφοθηρική πράξη.
Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους αντιδρούν έντονα και επισημαίνουν ότι :
'' Πρέπει να τονισθεί ότι τα Δημόσια ΚΤΕΟ λειτουργούν και ως οικονομικό βαρόμετρο στις τιμές της αγοράς, Ενδεχόμενο κλείσιμό τους θα αναγκάσει πιθανότατα τους πολίτες να πληρώνουν για τις ίδιες υπηρεσίες πολλαπλάσιο κόστος στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ.
Σημαντικό ερώτημα αποτελεί και το τι θα γίνει με τις εγκαταστάσεις των Δημόσιων ΚΤΕΟ που είναι πλήρως εξοπλισμένες και πιστοποιημένες και έχουν δημιουργηθεί και αναπτυχθεί από την φορολογία των Ελλήνων πολιτών και για την απόκτηση των οποίων καταβλήθηκαν ποσά εκατομμυρίων .
Ο Τεχνικός Έλεγχος είναι πιο αξιόπιστος και πιο αποτελεσματικός όταν πραγματοποιείται μέσα από Δημόσιους φορείς. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει η οδική ασφάλεια και η προστασία του περιβάλλοντος να γίνουν αποκλειστικό εμπόρευμα στα χέρια του ασύδοτου ανταγωνισμού.΄΄
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου