
Για τη σύνδεση του Αστακού με την Ιόνια Οδό απαιτούνται να προχωρήσουν μερικά οδικά εργά στην περιοχή. Το ένα από αυτά, το τμήμα Πλατυγιάλι-Άγιος Δημήτριος που τελεί ήδη υπό κατασκευή. Απομένουν ακόμη το τμήμα «Αστακός–Πλατυγιάλι» και το έργο «Νέα γέφυρα στον ποταμό Αχελώο μετά των προσβάσεων». Τα δύο αυτά έργα βρίσκονται στο στάδιο των μελετών. Σύμφωνα με απάντηση του ΥΠΟΜΕΔΙ σε σχετική ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Στρατούλης για το έργο «Νέα γέφυρα στον ποταμό Αχελώο μετά των προσβάσεων» αρκετά τμήματα των μελετών του έχουν προχωρήσει και αναμέναται να έχουν ολοκλήρωθεί το β τρίμηνο του 2015.
Eπίσης και στο στάδιο των μελετών βρίσκεται και το Τμήμα Αστακός–Πλατυγιάλι. Ωστόσο για την προώθηση του συγκεκριμένου έργου χθες είχαμε μια σημαντική εξέλιξη, καθώς ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης υπέγραψε (δείτε στη συνέχεια την απόφαση που παρουσιάζει το ΑγρίνιοCulture.gr) τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου. Έτσι αναμένεται πλέον χωρίς καθυστερήσεις να ολοκληρωθούν και οι άλλες μελέτες του έργου, που διέρχεται από περιοχή χαρακτηρισμένη ως Νatura. Και τα δύο έργα που αφορούν την σύνδεση της πόλης του Αστακού με την Ιόνια Οδό, το τμήμα «Αστακός–Πλατυγιάλι» και το έργο «Νέα γέφυρα στον ποταμό Αχελώο μετά των προσβάσεων», αναμένεται -και τουλάχιστον αυτό επιδιώκει η τοπική κοινωνία- να ενταχθούν στο νέο ΕΣΠΑ.
To τμήμα «Αστακός–Πλατυγιάλι»
To έργο οριοθετείται μεταξύ του οικισμού του Αστακού και της διασταύρωσης προς τονλιμένα Πλατυγιαλίου του Ν.Αιτ/νίας.
Η οδός διέρχεται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ξηρόμερου και έχει τα παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά:
-συνολικό μήκος 6,46 χλμ.,
-κατηγορία οδού εθνικού επιπέδου ΑΙΙΙ (ΟΜΟΕ-ΛΚΟΔ)
-ταχύτητα μελέτης V= 60 χλμ/ώρα, και
-Διατομή οδού α) τύπου β2 που περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας πλάτους 8.00 μέτρων και πλευρική διαμόρφωση εκατέρωθεν.
To έργο οριοθετείται μεταξύ του οικισμού του Αστακού και της διασταύρωσης προς τονλιμένα Πλατυγιαλίου του Ν.Αιτ/νίας.
Η οδός διέρχεται εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ξηρόμερου και έχει τα παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά:
-συνολικό μήκος 6,46 χλμ.,
-κατηγορία οδού εθνικού επιπέδου ΑΙΙΙ (ΟΜΟΕ-ΛΚΟΔ)
-ταχύτητα μελέτης V= 60 χλμ/ώρα, και
-Διατομή οδού α) τύπου β2 που περιλαμβάνει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ενιαία επιφάνεια κυκλοφορίας πλάτους 8.00 μέτρων και πλευρική διαμόρφωση εκατέρωθεν.
Η κατασκευή της προτεινόμενης οδού μήκους 6,46 χλμ, απαιτεί συνολική έκταση 247,3 στρεμμάτων η οποία θα απαλλοτριωθεί, εκ των οποίων 44,3 στρέμματα καταλαμβάνονται από την υφιστάμενη οδό . Συνεπώς οι πρόσθετες απαιτήσεις γης ανέρχονται σε 203στρέμματα.
Περιγραφή χάραξης
Τμήμα Α από Χ.Θ. 0+0,00 (όριο ΓΠΣ Αστακού) έως Χ.Θ 3.597 (κόμβος Λατομείου)
Η χάραξη ξεκινά 45 μέτρα από το τέλος του εγκεκριμένου ΓΠΣ του Αστακού, ακολουθεί αρχικά την υπάρχουσα οδό εφαρμόζοντας τις απαραίτητες διαπλατύνσεις σε αυτή.
Τμήμα Β από Χ.Θ 3+600 (ισόπεδος κόμβος Λατομείου) έως 5+500.
Στην περιοχή του υφιστάμενου Λατομείου η χάραξη διέρχεται ανάντη και αριστερά της θέσης του λατομείου.
Τμήμα Γ Περιοχή Ανισόπεδου κόμβου ΝΑΒΙΠΕ από Χ.Θ 5+400 έως Χ.Θ 6+400
Η ανάγκη δημιουργίας Ανισόπεδου κόμβου οδήγησε στην επιλογή της εγκατάλειψης της υφιστάμενης οδού στην περιοχή αυτή, ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την δημιουργία του ανισόπεδου κόμβου Πλατυγιαλίου. Στη θέση αυτή είναι δυνατή η δημιουργία του ανισόπεδου κόμβου Πλατυγιαλίου που θα εξυπηρετεί τις κινήσεις από και
προς Αστακό, Πλατυγιάλι (ΝΑΒΙΠΕ) και Αγρίνιο.
Τμήμα Α από Χ.Θ. 0+0,00 (όριο ΓΠΣ Αστακού) έως Χ.Θ 3.597 (κόμβος Λατομείου)
Η χάραξη ξεκινά 45 μέτρα από το τέλος του εγκεκριμένου ΓΠΣ του Αστακού, ακολουθεί αρχικά την υπάρχουσα οδό εφαρμόζοντας τις απαραίτητες διαπλατύνσεις σε αυτή.
Τμήμα Β από Χ.Θ 3+600 (ισόπεδος κόμβος Λατομείου) έως 5+500.
Στην περιοχή του υφιστάμενου Λατομείου η χάραξη διέρχεται ανάντη και αριστερά της θέσης του λατομείου.
Τμήμα Γ Περιοχή Ανισόπεδου κόμβου ΝΑΒΙΠΕ από Χ.Θ 5+400 έως Χ.Θ 6+400
Η ανάγκη δημιουργίας Ανισόπεδου κόμβου οδήγησε στην επιλογή της εγκατάλειψης της υφιστάμενης οδού στην περιοχή αυτή, ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για την δημιουργία του ανισόπεδου κόμβου Πλατυγιαλίου. Στη θέση αυτή είναι δυνατή η δημιουργία του ανισόπεδου κόμβου Πλατυγιαλίου που θα εξυπηρετεί τις κινήσεις από και
προς Αστακό, Πλατυγιάλι (ΝΑΒΙΠΕ) και Αγρίνιο.
Πηγή:agrinioculture.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου