Μετάφραση

Σάββατο, 22 Σεπτεμβρίου 2018

Αυτονόητες σκέψεις του Παναγιώτη Ηλ. Χολή για το δημοτικό τέλος κοιμητηρίων.


Του κ. Παναγιώτη Ηλ. Χολή.

Ρίχνοντας μια ματιά στην αναλυτική κατάσταση των αναθέσεων για τον καθαρισμό των κοιμητηρίων, που πολύ κατατοπιστικά ανέβηκε από το ΜΥΤΙΚΑΣ PRESS, παρατηρούμε τα εξής:
Στα τέσσερα χρόνια για τη Δημοτική Ενότητα του Αστακού, που έχει 12 χωριά, ανατέθηκε σε εργολάβους το ποσό των 50.796,70 € με ΦΠΑ, δηλαδή καθαρό 40.965,08 €. Αν το ποσό αυτό το διαιρέσουμε δια των 12 χωριών, κατανέμεται σε κάθε χωριό το ποσό των 3.416 € για την τετραετία, δηλαδή 854 € το χρόνο για την καθαριότητα του κάθε κοιμητηρίου.


Το ποσό βέβαια δεν αναλύεται ακριβώς έτσι, γιατί υπάρχουν κοιμητήρια μεγάλα και κοιμητήρια μικρά. Υπάρχουν κοιμητήρια πυκνοδομημένα όπως του Αστακού και άλλα με ελεύθερο χώρο. Πάντως κάπως έτσι αναλύονται τα ποσά.
Για το χωριό μου τώρα, θα σας πω που γνωρίζω, αλλά για να είμαι και ακριβής ρώτησα και έμαθα.
Το 2015 καθαρίστηκε 3 φορές με πρωτοβουλία του Προέδρου και τη βοήθεια του τότε Αντιδημάρχου κυρίου Λαϊνά που έστειλε εργάτες.
Το 2016 καθαρίστηκε από ιδιώτη συγχωριανό μου 2 φορές.
Το 2017 καθαρίστηκε προσωπικά από τον Πρόεδρο του χωριού μου 2 φορές.
Το 2018 έως σήμερα, καθαρίστηκε μια φορά το Πάσχα με εργάτη που έστειλε ο σημερινός Αντιδήμαρχος, τον οποίο έστειλε και λίγο μετά να αποτελειώσει τη δουλειά.
Σε όλους τους καθαρισμούς η εργασία ήταν να κοπούν τα χόρτα μόνο και όχι να μαζευτούν και σε καμία των περιπτώσεων να ψεκασθεί ο χώρος για να αποτραπεί η νέα βλάστηση τους. Πουθενά στα ανωτέρω δεν εμφανίζετε εργολάβος και ποτέ δεν ενημερώθηκε ο Πρόεδρος του χωριού για την παρουσία εργολάβου.
Συμπερασματικά: Ο Δήμος και όχι ο εργολάβος(;) ξόδεψε 5 μεροκάματα τα τέσσερα χρόνια, δηλαδή 5 x 50 € περίπου = 250 €.
Ο Δήμος τα τέσσερα χρόνια έδωσε σε εργολάβους για το χωριό μου 3.416 €.
Αν από τα 3.416.00 € αφαιρέσουμε τα 250 € που ξόδεψε ο Δήμος ή ο εργολάβος; Μας μένουν 3.166,00 €. ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ;

Υ.Γ. 1: Τα ανωτέρω είναι δικά μου συμπεράσματα που τα αναλύω βάσει των ποσών των αναθέσεων, με την απλούστατη μέθοδο που χρησιμοποίησα. Μπορεί ο Δήμος να έχει διαφορετική άποψη. Να την ακούσουμε!!
Υ.Γ. 2: Με τους εργολάβους δεν έχω τίποτε να χωρίσω, τι δουλειά τους κάνουν και ο Δήμος τη δικιά του.
Υ.Γ. 3: Άλλος υπολογισμός αυθαίρετος, αλλά έχει βάση: Ο Δήμος εισπράττει από τον καθένα μας 6 € το χρόνο για τα κοιμητήρια. Στο χωριό μου πληρώνουν περίπου 370 οικογένειες x 6  = 2.220 € το χρόνο. Αυτά νομίζω ανήκουν στο χωριό ή δεν είναι έτσι;
Εισπράττουν περίπου 2.220 € το χρόνο x 4 χρόνια = 8.880 €. 
Από την ανάθεση που έκαναν σε εργολάβους μας αναλογούν για καθαριότητα 3.416 € τα τέσσερα χρόνια. 
Εισπράττουν 8.880 €, αναθέτουν 3.416 €, διαφορά 5.464 €. Που είναι, γιατί δεν πηγαίνουν όλα στο χωριό;
Πραγματικά μπερδεύτηκα, θέλω να μάθω πως αναλύονται και πως κατανέμονται τα χρήματα και σε ποιες ανάγκες!!
Ξέχασα! Τους εργάτες πως τους πληρώνει ο Δήμος και πως τους ασφαλίζει;

Δεν υπάρχουν σχόλια: