Ροή Αναρτήσεων

ΞΗΡΟΜΕΡΟ : Με μια απευθείας ανάθεση, την τελευταία ημέρα του χρόνου, αποχαιρέτησε η Δημοτική Αρχή το 2023 !

 


Γράφει-Σχολιάζει

Ο ΘΩΜΑΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ

Και εκεί που είχαμε την κρυφή ελπίδα ότι η Δημοτική Αρχή θα ακολουθούσε διαφορετική ρότα στο μείζον ζήτημα των απευθείας αναθέσεων, ήλθε να μας διαψεύσει οικτρά και να μας απογοητεύσει πλήρως η απόφαση, που ελήφθη άρον άρον την τελευταία ημέρα του χρόνου για την αγορά δύο 20θέσεων  μεταχειρισμένων λεωφορείων, που θα χρησιμοποιηθούν στην υπό ίδρυση Δημοτική Συγκοινωνία.

Βέβαια, το σχετικό κονδύλι περιλαμβάνεται στον προϋπολογισμό του 2023 , είναι συνολικού ύψους 32.240 ευρώ, του ΦΠΑ συμπεριλαμβανομένου.

Οι υποσχέσεις και οι προγραμματικές διακηρύξεις για περιορισμό στις απολύτως, εκ του Νόμου, απαραίτητες  απευθείας αναθέσεις πετάχτηκαν στον κάλαθο των αχρήστων.

Καμία δικαιολογία δεν  μπορεί να σταθεί καθώς η προμήθεια των δύο λεωφορείων μπορούσε να γίνει πολύ πριν και εντός του έτους και, φυσικά,  δεν θα έπρεπε να φθάσει η Δημοτική Αρχή στο ''παρά ένα'' για να δικαιολογήσει, με αυτό τον τρόπο, την κατακριτέα επιλογή της.

Η αξιοπιστία της Δημοτικής Αρχής τίθεται , πλέον, εν αμφιβόλω ακόμα και για τους πιο πιστούς της οπαδούς και ψηφοφόρους και η ανησυχία και ο προβληματισμός φουντώνουν για τους μελλοντικούς της χειρισμούς, σε ότι αφορά τις απευθείας αναθέσεις.

Ωστόσο, μένοντας στο θέμα θα πρέπει να επισημάνουμε και τα ακόλουθα :

---Είναι θετική εξέλιξη η δημιουργία Δημοτικής Συγκοινωνίας, κυρίως εάν αυτή λειτουργήσει σε σωστές βάσεις.

Για να συμβεί αυτό θα χρειασθεί να υπάρχει το κατάλληλο προσωπικό, ο κατάλληλος προγραμματισμός των δρομολογίων και η συνύπαρξη της  Δημοτικής Συγκοινωνίας με το Υπεραστικό ΚΤΕΛ, καθώς , οι δύο φορείς, εκ των πραγμάτων θα λειτουργούν ανταγωνιστικά. Θα πρέπει να εξευρεθεί η ισορροπία μεταξύ των δύο συγκοινωνιακών φορέων, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος το ΚΤΕΛ να διακόψει κάποια δρομολόγια προς ορισμένα χωριά, όπου η κίνηση είναι ιδιαίτερα χαμηλή και ασύμφορη η εκμετάλλευσή τους.

 Στόχος και σκοπός θα πρέπει να είναι η συμπληρωματική λειτουργία και όχι η ανταγωνιστική.

---Ο Δήμος θα πρέπει να έχει στη διάθεσή του τουλάχιστον τρεις οδηγούς με άδεια οδήγησης κατηγορίας D, δηλαδή οδηγούς λεωφορείων. Θα πρέπει να προσλάβει τρεις οδηγούς, ή να  αποκτήσουν άδεια D κάποιοι οδηγοί εκ των υπαρχόντων, ή να προβεί στην υπογραφή σχετικής σύμβασης με το ΚΤΕΛ, ώστε  να χρησιμοποιούνται οι οδηγοί του ΚΤΕΛ, εννοείται με τη ανάλογη επιβάρυνση του Δήμου.

---Τα δύο λεωφορεία είναι μεγάλης ηλικίας ( 23 το ένα και 18 το δεύτερο ), πράγμα που σημαίνει ότι το κόστος συντήρησής τους είναι υψηλό και, λόγω ηλικίας, οι ζημιές θα είναι αρκετές, όσο καλά και αν έχουν συντηρηθεί, στο παρελθόν.

Εάν τα οχήματα είναι εισαγωγής από χώρες της Κεντρικής και της Βόρειας Ευρώπης, ο κίνδυνος να έχουν πρόβλημα στο δάπεδο είναι πολύ πιθανός καθότι παρατηρούνται- όπως λένε οι ειδικοί- σαπίσματα, που οφείλονται στο αλάτι, που ρίχνεται στους δρόμους για τα χιόνια και τον πάγο.

Προφανώς, τα οχήματα θα έχουν ελεγχθεί από μηχανικούς, που θα έδωσαν το ''πράσινο φως'' για την αγορά τους.

Πάντως, για τους κατοίκους των χωριών και των απομακρυσμένων περιοχών θα είναι μία πολύ καλή λύση. Μένει όλα αυτά να τα δούμε στην πράξη.

Δραγαμέστο Νέα | Κατασκευή By web | Designed By WEBSMALL.EU

Εικόνες θέματος από Bim. Από το Blogger.