Μετάφραση

Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2018

Παναγιώτης Στάικος: Αγαπητέ φίλε κύριε Νίκο Νταή, εγώ δεν θα σας ενημερώσω για το τις πταίει, αλλά θα σας πω τι πταίει.....























Αγαπητέ φίλε κύριε Νίκο Νταή, εγώ δεν θα σας ενημερώσω για το τις πταίει, αλλά θα σας πω τι πταίει και έμεινε ο Μύτικας έξω από το Πρόγραμμα Αστικών Αναπλάσεων, που αν προσέξατε η ανακοίνωση έγραφε ακριβώς: 
"Οριστικοποιήθηκε ο πίνακας για την ένταξη της δεύτερης φάσης αστικών αναπλάσεων της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και εντάσσονται στο ΕΣΠΑ στο Eπιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτική Ελλάδα 2014-2020". 
Δηλαδή υπήρξε και Πρώτη φάση το 2015 από το Eπιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτική Ελλάδα 2014-2020, στο οποίο ο Δήμος Ξηρομέρου δεν είχε ενταχθεί στο Πρόγραμμα, όπως δεν είχε ενταχθεί το 2012 από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, που είχε ανοίξει το αντίστοιχο Πρόγραμμα της προγραμματικής περιόδου 2007- 2013 (στην θητεία μου 2007-2010 δεν είχε ανοίξει το πρόγραμμα αυτό, για να μην βρεθούν κάποιοι και μου την πέσουν, αλλά άνοιξε το 2012). 
Και πταίει απλούστατα γιατί οι Δημοτικές Αρχές, δεν είχαν ολοκληρώσει έγκαιρα τους φακέλους υποβολής με τα τεχνικά δελτία ή ακόμη καλύτερα με ολοκληρωμένες μελέτες!!! 
-Να λοιπόν η αξία της ύπαρξης ώριμων μελετών στον Δήμο!!!. 
Εγώ όταν παρέδωσα τον Δήμο Αστακού παρέδωσα και 13 ώριμες μελέτες ακόμη και με περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και τεύχη δημοπράτησης και έτσι η σημερινή Δημοτική Αρχή, πήρε δυο από αυτές για την Αγροτική Οδοποιία, στις οποίες οι μελετητές εκεί που έγραφε Δήμος Αστακού σε μισό λεπτό έγραψαν Δήμος Ξηρομέρου και σε πέντε λεπτά έκαναν επικαιροποίηση τιμών και έτσι εντάχθηκαν και δημοπρατήθηκαν οι ασφαλτόστρωση των δρόμων Μπαμπίνης –Άγιος Γεώργιος και στην Παλαιομάνινα, πράγμα για το οποίο χαίρομαι ιδιαίτερα, μιας και οι δόμοι αυτοί ήταν έτοιμοι, να δημοπρατηθούν από το Πρόγραμμα Αλέξανδρος Μπαλτατζής, όπως και ο Δρόμος προς την Παναγία την Φανερωμένη, αλλά σταμάτησε η δημοπράτησή τους, επειδή το πρόγραμμα Μπαλτατζής λόγω της οικονομικής κρίσης δεν προχώρησε. 


Στον Αντίποδα κάποιοι Δήμοι οι οποίοι ήταν έτοιμοι, όπως ο Δήμος Καλαβρύτων μπήκε και το 2012 στο πρόγραμμα και Δημοπράτησε την ανάπλαση μπροστά στην Εκκλησία τους και στους γύρο δρόμους και το 2015 στην πρώτη φάση της Νέας Προγραμματικής περιόδου 2014-2020, όπως σε αυτή την φάση έκανε Αστική Ανάπλαση και στα Καλάβρυτα και στην Δήμο Κλειτορίας, ο οποίος με τον Καλλικράτη, είχε υπαχθεί στον Νέο Δήμο Καλαβρύτων και εντάθηκε πάλι και στην δεύτερη φάση Αστικών Αναπλάσεων το 2018.!!!! 
-Μπράβο τους!!!! 
-Να λοιπόν η απάντηση για το τι πταίει. 
-Η μη έγκαιρη υποβολή του φάκελου με τεχνικά δελτία ή έτοιμες μελέτες!!!


Οι συνεργάτες μου και εγώ όταν ήμουν Πρόεδρος της Κοινότητας Αστακού κάναμε σημαντική αστική ανάπλαση με την πεζοδρόμηση- πλακόστρωση του παραλιακού δρόμου στο λιμάνι, ο οποίος έτσι έγινε πλατεία, με την πλακόστρωση, την τοποθέτηση καλαίσθητων μαντεμένιων φωτιστικών σωμάτων και των παρτεριών με το γκαζόν και τους φοίνικες, με πόρους της Κοινότητας Αστακού, όπου το καλοκαίρι κάθονται 2.000 άτομα τα βράδια, όπως και παλαιότερα είχαν γίνει σημαντικές Αστικές Αναπλάσεις, από τους κυρίους Στράτο, Πιτσούλια και Σαμαρά, για τις οποίες θα γράψω εκτενώς σε άλλη ανάρτηση όπως επίσης υπήρξε μια ακόμη πιο σημαντική Αστική Ανάπλαση με την διάνοιξη και ασφαλτόστρωση των δρόμων στην περιοχή που κτίσαμε τότε το Δημαρχείο (όπου θα πρέπει, "να συγχαρούμε την Αξιότιμο Δημοτική μας Αρχή" για τα χάλια με το γκαζόν μπροστά στο Δημαρχείο, εικόνα που ασφαλώς δεν συναντά κάποιος σε κανένα Δημαρχείο της Πατρίδας μας), που ήταν βούρκος και το νερό τον Χειμώνα πλησίαζε το (1) ένα μέτρο και έτσι στην γειτονιά αυτή κτίστηκαν από τότε περίπου (200) διακόσια νέα σπίτια.!!!! 
Και επίσης την κατασκευή του μόλου στο Εσχατολάγκαδο, ο οποίος εξυπηρετεί αρκετές δεκάδες σκάφη τουριστικά και αλιευτικά.!!!! 


Όμως μπορεί τα Καλάβρυτα, να κατάφεραν αυτά με τις Αστικές Αναπλάσεις, την περίοδο 2007-2010, δεν κατάφεραν αυτό, που καταφέραμε εμείς ως Δήμος Αστακού μαζί με τον τότε Νομάρχη κύριο Σώκο και δώσαμε την μάχη μέσα στην Πάτρα στο Περιφερειακό Συμβούλιο (στην έδρα τους και τον δυνατό πόλο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας την Πάτρα) και εντάξαμε και Δημοπρατήθηκε η νέα χάραξη – ασφαλτόστρωση του Δρόμου Κουβαράς –Μπαμπίνη με την παράκαμψη των Φυτειών και του δρόμου Πλατυγιάλι –Άγιος Δημήτριος, που είναι πραγματικές Λεωφόροι και μπορεί κανείς να τρέξει και πιο πάνω από το νόμιμο όριο των 80 χιλιομέτρων την ώρα (πέρα από τα προβλήματα κατασκευής ένεκα τσαπατσούλη εργολάβου, τα οποία θα αναγκαστεί από τον νόμο να αποκαταστήσει), ενώ δεν κατάφεραν παρά τα δυνατά τους συγκριτικά πλεονεκτήματα με ένα χιονοδρομικό κέντρο με πολύ χιόνι πολύ κοντά στην Αθήνα και την Πάτρα, τον Θρησκευτικό τουρισμό λόγω Αγίας Λαύρας και το Μέγα Σπήλαιο, όπως και για Ιστορικούς λόγους με την Αγία Λαύρα και το μνημείο με την θηριωδία των Ναζί, να κατασκευάσουν έστω και ένα μικρό τμήμα των δύο δρόμων που οδηγούν στα Καλάβρυτα είτε μέσω Πάτρας- Χαλανδρίτσας ή Διακοφτού – Καλαβρύτων, οι οποίοι είναι στην κυριολεξία καρόδρομοι , με πολύ στενά σημεία και στροφές πολύ κλειστά πέταλα, που είσαι αναγκασμένος να πας με ταχύτητα 10 χιλιομέτρων την ώρα, όπως φαίνεται και σε μερικές από τις εκατοντάδες φωτογραφίες που τράβηξα κατά την πρόσφατη μονοήμερη εκδρομή μας στα Καλάβρυτα, όπου ανεβήκαμε μέσω Χαλανδίτσας και κατεβήκαμε μέσω Άνω- Κάτω Διακοφτού!!! 
Δείχνω λίγες από τις φωτογραφίες των Αστικών Αναπλάσεων Καλαβρύτων και των καρόδρομων πρόσβασης τους και τις αναπλάσεις όταν ήμουν Πρόεδρος της Κοινότητας Αστακού, πως ήταν πριν, πως ήταν μέχρι την στιγμή που αποχώρησα από Δήμαρχος Αστακού και πως είναι σήμερα .!!! 


Y.Γ.1 
Να πως ήταν η παραλιακή πλατεία του Αστακού το 1983 (εγώ ανέλαβα ως Πρόεδρος της Κοινότητας Αστακού 1/1/1987).!!!! 


Υ.Γ.2 
Έτσι για να μην ξεχνιόμαστε, πως ήταν οι φοίνικες και το γκαζόν τότε και πως είναι σήμερα (και αυτός που για κάποιο λόγο τότε ξεράθηκε, αντικαταστάθηκε αμέσως..!!!! 


Υ.Γ.3 



Υ.Γ.4 
Θαυμάστε την εικόνα με το γκαζόν μπροστά στο Δημαρχείο, μοναδική στην Ελλάδα.!!! 
 


Αστακός 18/9/2018 
Με εκτίμηση 
Παναγιώτης Στάικος 
Πρώην Πρόεδρος Κοινότητας Αστακού και Δήμου Αστακού.










ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ





ΑΝΑΒΑΣΗ ΣΤΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ






Δεν υπάρχουν σχόλια: