Μετάφραση

Κυριακή, 20 Οκτωβρίου 2019

Ενημέρωση σχετικά με θέματα του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου και για το θέμα που καίει τον Μύτικα, τον καθορισμό χερσαίας ζώνης του λιμανιού του.



Του Βασίλη Σούλα.
Τακτικό μέλος Δ.Σ.
Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου.

Ενημερώνω τους συμπατριώτες μου, ότι την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου στις 05:00 μ.μ., στο Δημοτικό Κατάστημα Αστακού, είχαμε το πρώτο Διοικητικό Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου, υπό την νέα διοίκηση, με Πρόεδρο τον κ. Αποστόλη Ντίνο. Όπως κάθε φορά, έτσι και τώρα δημοσιοποιώ παρακάτω προς εσάς τους συμπατριώτες μου τις απόψεις μου για όλα τα θέματα της συζήτησης που έλαβα μέρος.

Στο Δ.Σ. υπήρχαν μόνο 3 θέματα στην ημερήσια διάταξη, τα οποία ήταν τυπικά και πέρασαν ομόφωνα.
1. ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΣΕ ΣΩΜΑ.
2. ΟΡΙΣΜΟΣ ΝΟΜΙΜΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ.
3. ΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ ΚΑΙ ΤΑΜΙΑ.

Πάμε λίγο στα πιο ενδιαφέροντα τώρα και αναφέρομαι σε αυτό που καίει του κατοίκους του Μύτικα, που είναι ο καθορισμός της χερσαίας ζώνης του λιμανιού του Μύτικα. Ως γνωστό το θέμα αυτό ξεκίνησε κατόπιν πολλών καθυστερήσεων και εμπαιγμών και χρειάστηκε η πίεση του Συλλόγου Επαγγελματιών Μύτικα και άλλων για να εκκινήσει η διαδικασία από την προηγούμενη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου το 2018.
Μάλιστα στον Μύτικα έγινε και σχετική σύσκεψη στο καφενείο του κ. Κώστα Τζεφρώνη, όπου παρουσιάστηκε το τοπογραφικό της συγκεκριμένης μελέτης και δόθηκε η υπόσχεση ότι όλα θα τελειώσουν το αργότερο ως την έναρξη του Καλοκαιριού του 2019. Από τότε δεν ξανακούσαμε τίποτα ή για να είμαστε πιο ακριβείς, ακούσαμε σε ραδιοφωνική συνέντευξη του τέως Δημάρχου και Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου τον Φεβρουάριο του 2019, ότι η χερσαία ζώνη του λιμανιού του Μύτικα καθορίστηκε(!!!), κάτι το οποίο όπως σας είχαμε πει τότε ήταν ένα μεγαλοπρεπέστατο προεκλογικό ψέμα, από αυτά που συνηθίζονται να λέγονται για να ξεγελάσουμε και να υφαρπάξουμε ψήφους από τους αφελείς όπως τους θεωρούμε πολίτες, που τυχόν θα τσιμπήσουν.
Δεν υπήρχε σχετικό ΦΕΚ όπως προβλέπεται και δικές μας πληροφορίες και δική μας ενημέρωση έλεγαν ότι το θέμα κόλλησε, γιατί υπάρχει αρνητική εισήγηση της Κτηματικής.
Ας πάμε όμως στο σήμερα για το τι συμβαίνει αληθινά και με καθαρά λόγια σε αυτό το θέμα και που βρίσκεται αυτή η υπόθεση. Επειδή το συγκεκριμένο θέμα είναι προτεραιότητα για τον Μύτικα, ο ίδιος ο Δήμαρχος, συνοδευόμενος από τον ορισμένο άμισθο σύμβουλο του κ. Γιώργο Πουρνάρα, επισκέφτηκαν την Κτηματική γι αυτό ακριβώς το θέμα. Εκεί τους επιδείχτηκε έγγραφο με ημερομηνία Μαΐου 2019,που έχει πάει και στο Λιμενικό Ταμείο, όπου αναφέρει ότι ο καθορισμός της χερσαίας ζώνης δεν μπορεί να προχωρήσει όπως την ξεκίνησε ο κ. Γαλούνης, γιατί πρόκειται για μία διαδικασία τελείως λαθεμένη. Φυσικά γι αυτή την εξέλιξη η προηγούμενη διοίκηση δεν ενημέρωσε ποτέ κανέναν. Ως μέλος του Λιμενικού Ταμείου γνώση αυτού του εγγράφου δεν έλαβα ποτέαπό την προηγούμενη διοίκηση και το μαθαίνω και εγώ μαζί με εσάς τώρα.



Στις προφορικές συζητήσεις που έγιναν στην Κτηματική Υπηρεσία, αναφέρθηκε σαφώς από την Κτηματική ότι:
1. Η χερσαία ζώνη μπορεί να καθορισθεί μόνον μπροστά στο νόμιμο τμήμα του λιμανιού, όχι στο παράνομο.
2. Δεν νοείται καθορισμός χερσαίας ζώνης εκτός περιοχής λιμένα, κατά μήκος της παράκτιας ζώνης του οικισμού, εκτός του νόμιμου τμήματος του λιμανιού. Αυτό προκύπτει από το νόμο και το χαρακτηρισμό – ορισμό της χερσαίας ζώνης. Μάλλον μπορεί να ζητηθεί και καθορισμός χερσαίας ζώνης και στο κρηπίδωμα μπροστά στην εκκλησία, γιατί θεωρείται λιμενική εγκατάσταση (υπάρχει μώλος), όπως ανέφερε η κ. Αργιαδίτη και δεν υφίστανται παράνομες κατασκευές στο τμήμα αυτό (απαραίτητη η νομιμότητα για τον καθορισμό Χ. Ζ). 
3. Συμπερασματικά, πρέπει να ληφθεί νέα σύννομη απόφαση του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου, που θα περιορίζει το αίτημα στα δυο αυτά συγκεκριμένα τμήματα, αφού γίνει συνεννόηση με την κ. Αργιαδίτη ως προς το σκέλος του κρηπιδώματος μπροστά στην Εκκλησία. Άρα όλη η διαδικασία πρέπει να ξεκινήσει από την αρχή, με νέα απόφαση του Λιμενικού Ταμείου, νέο τοπογραφικό και νέα αίτηση σε συνεργασία και συννενόηση με την Κτηματική. Αιτία ότι η προηγούμενη διαδικασία ήταν εσφαλμένη εξ αρχής.
Αυτή είναι η πλήρης αλήθεια, για τον καθορισμό της χερσαίας ζώνης του λιμανιού του Μύτικα, με επίσημα έγγραφα και όχι με ανεύθυνα λόγια και η νέα διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου οφείλει να το εκκινήσει εξ αρχής και να το τρέξει ως 1η προτεραιότητα για τον Μύτικα και ως τακτικό μέλος θα συμβάλλω προς αυτή την κατεύθυνση.
Στο τέλος του Δ.Σ., παρέδωσα στον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου κ. Αποστόλη Ντίνο τις προτάσεις μου για το Λιμενικό Ταμείο και κάποιες ειδικές προτάσεις για τον Μύτικα.
--------------------------------
Από: Βασίλειο Σούλα,
τακτικό μέλος του Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου 
Προς:
Πρόεδρο Λιμενικού Ταμείου
κ. Αποστόλη Ντίνο 

Κοινοποίηση:
Μέλη Δ.Σ.

Θέμα: Προτάσεις για την γενικότερη πορεία του Λιμενικού Ταμείου, αλλά και ειδικότερα τον Μύτικα. 
Ημερομηνία: 18/10/2019. 

Αξιότιμε Πρόεδρε, του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου.
Σας δίνω στα χέρια σας αυτή την προσωπική επιστολή, με τις δικές μου προτάσεις, οι οποίες είναι προτάσεις που αφορούν τόσο την γενικότερη πορεία του Λιμενικού Ταμείου, αλλά και ειδικότερα τον Μύτικα, προς υλοποίηση σε βάθος τετραετίας και όχι σε ένα και δύο χρόνια, κάτι το οποίο είναι αδύνατον να συμβεί.
Σαν μέλος του Λιμενικού Ταμείου, προτεινόμενο από τον Δήμαρχο Γιάννη Τριανταφυλλάκη, από την θέση αυτή εθελοντικής προσφοράς, θα είμαι εκεί για να στηρίξω και να βοηθήσω στο δύσκολο έργο που όλους μας περιμένει, ώστε να καταστεί το Λιμενικό μας Ταμείο μοχλός ανάπτυξης για το παραλιακό κομμάτι του Δήμου μας. 
Δηλώνω επίσης, χωρίς να γνωρίζω κάτι συγκεκριμένο, ότι αν βάση του νόμου προκύπτει οποιοδήποτε ποσό δικό μου ως οδοιπορικά έξοδα, το αποποιούμαι και ζητώ το ποσό αυτό στο τέλος κάθε χρονιάς, να δίνεται εναλλάξ στο Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο Μύτικα ή στο Λύκειο Μύτικα. 

Αρχικές γενικές παρατηρήσεις για την πορεία του Λιμενικού Ταμείου.
1. Έσοδα.
Τα τακτικά έσοδα του Λιμενικού Ταμείου Ξηρομέρου, προέρχονται σήμερα από δύο πηγές. Το καράβι του Αστακού που εκτελεί το δρομολόγιο Ιθάκη και Κεφαλονιά και από την πληρωμή των επαγγελματιών του Αστακού, για τον χώρο που καταλαμβάνουν στην χερσαία ζώνη του λιμένα Αστακού, για τοποθέτηση σκιάστρων και τραπεζοκαθισμάτων. Επιπρόσθετα υπάρχει μία έκτακτη χρηματοδότηση κάθε χρόνο από τον Δήμο Ξηρομέρου, που το ύψος της διαμορφώνεται κάθε φορά με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που κατά την γνώμη μου πρέπει να εκλείψει. Το Λιμενικό Ταμείο πρέπει να στηρίζεται αποκλειστικά στα δικά του έσοδα και να απλώνει τα πόδια του όσο του επιτρέπουν τα έσοδα του. Το 2019 είχαμε και έκτακτη χρηματοδότηση για εκτέλεση έργων στο παραλιακό μέτωπο του Αστακού, κατόπιν υποβολής σχετικών μελετών και ένταξης τους στο ΠΔΕ του Υπουργείου Ναυτιλίας. 
Για να μπορέσει λοιπόν το Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου να παράξει αξιόλογο έργο, χρειάζεται αύξηση των εσόδων, γιατί τα σημερινά του έσοδα είναι πολύ λίγα. Άρα πρώτο ζητούμενο είναι η αύξηση των εσόδων, η οποία πρέπει να γίνει με θέσπιση λιμενικών τελών για τα σκάφη που ελλιμενίζονται σε Αστακό και Μύτικα, σε ανταπόδοση της παροχής θέσεως, ασφάλειας, βοήθειας κατά την προσέγγιση και διαμονή, νερού και ρεύματος. Στο λιμάνι του Μύτικα για να συμβεί αυτό πρέπει να υπάρξει ο καθορισμός της χερσαίας ζώνης, η οποία εκκρεμεί και να τοποθετηθούν pillars.
Επίσης αν καθοριστεί η χερσαία ζώνη σε όλο το μήκος του παραλιακού μετώπου του Μύτικα, οι επαγγελματίες θα πληρώνουν για τον χώρο προς την θάλασσα στο Λιμενικό Ταμείο και όχι στον Δήμο.
Θα πρέπει να διακοπεί αύριο κιόλας η διακοπή δωρεάν παροχής ρεύματος και νερού σε Αστακό και Μύτικα, το οποίο είναι λάθος.
Θα πρέπει να θεσπιστεί εύλογο ανταποδοτικό τέλος για τις μεγάλες εταιρίες ιχθυοκαλλιεργειών που δραστηριοποιούνται στον Αστακό, για την χρήση του λιμένα Αστακού. Το ύψος θα καθοριστεί από το Δ.Σ. 

2. Αλλαγή φιλοσοφίας.
Στο Λιμενικό Ταμείο πρέπει να υπάρξει πλήρης αλλαγή πορείας και φιλοσοφίας όσον αφορά την λειτουργία του και τις δράσεις του, σε σχέση με αυτό που συνέβαινε επί προηγούμενης διοίκησης. Πρέπει να δοθεί μεγάλη έμφαση κατά κύριο λόγω στην εκπόνηση μελετών, ώστε να υποβάλλουμε αιτήσεις σε τυχόν δράσεις που κατά καιρούς βγαίνουν, για να μπορούμε να πάρουμε έκτακτες χρηματοδοτήσεις για πραγματοποίηση έργων.
Επίσης θα πρέπει να αποτελέσει παρελθόν και να μην ξαναζήσουμε την ποιότητα των έργων που επιλέγονταν για τον Μύτικα (για τον Αστακό δεν έχουμε άποψη, γιατί δεν γνωρίζουμε), η οποία με την πιο επιεικής έκφραση δεν ήταν η πρέπουσα. Ανύπαρκτοι καθαρισμοί επί πέντε του λιμανιού του Μύτικα με ποσά πάνω από 4.000 € την κάθε φορά, συνεχείς επισκευές των φώτων του λιμανιού του Μύτικα επί πέντε χρόνια και των φώτων ασφαλείας του βουλιαγμένου λιμανιού, που σε σύντομο χρόνο αποδείχτηκαν ανεπαρκείς, παρά τα πολύ μεγάλα χρηματικά ποσά που δόθηκαν (προεκλογικά επισκευάστηκαν πραγματικά), καθαρισμοί παραλιών αόρατοι, στερέωση πλωτών προβλητών, σπατάλες για τοποθέτηση μπαρών και μην πούμε τίποτα παραπάνω, γιατί αυτή είναι μία πολύ δυσάρεστη κουβέντα, που μας θλίβει όλους όσους πραγματικά αγαπάμε τον τόπο μας.
Πρέπει κάθε ευρώ του Λιμενικού Ταμείου να πιάνει τόπο και να είναι αντιληπτό από τους πολίτες, να γίνουν έργα πραγματικά και χρήσιμα, ικανοποιώντας τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων και των επισκεπτών. Δεν μας ενοχλεί να γίνονται τα έργα και οι προμήθειες με απ’ ευθείας αναθέσεις, αρκεί να είναι πραγματικές και όχι εικονικές, με εύλογο τίμημα, προς εξυπηρέτηση των λαϊκών συμφερόντων, με ανοικτή πρόσκληση προς όλους χωρίς εξαιρέσεις, να συμμετέχουν και να δώσουν τις προσφορές τους και να επιλεγεί ο μειοδότης, για να επωφεληθεί οικονομικά και το Λιμενικό Ταμείο, μέσω των πραγματικών εκπτώσεων που θα παίρνει. Όσον αφορά τις απ’ ευθείας αναθέσεις, θέλουμε το παιχνίδι ανοικτό και καθαρό και όχι στημένο και από πριν ξεπουλημένο με εικονικές και υπερτιμολογημένες απ’ ευθείας αναθέσεις.

Προτάσεις για μικρά και μεγαλύτερα έργα.
Μικρά έργα - παρεμβάσεις.
1. Τοποθέτηση βυθιζόμενων κολωνακιών με λουκέτο (με μηχανισμό είναι πολύ ακριβά), που θα εμποδίζουν την είσοδο αυτοκινήτων για πάρκινγκ στα μπαστούνια του λιμανιού ή και για την είσοδο αυτοκινήτων προσωρινά στο λιμάνι, που έχει εξελιχθεί σε μεγάλη πληγή κάθε καλοκαίρι. Συνεργασία με το Λιμεναρχείο Λευκάδας ώστε να γίνεται αφαίρεση πινακίδων και υποβολή προστίμων στους παραβάτες.
2. Κάθε χρόνο τον Ιούνιο, να γίνεται ένας πολύ καλός και πραγματικός καθαρισμός του λιμανιού του Μύτικα, με τον θεσμό των οκταμήνων ή των 5 μεροκάματων και με κινητοποίηση εθελοντών.
3. Το ίδιο και για την παραλία του λιμανιού του Μύτικα έως το κάμπινγκ του Μούχα, την παραλία στην είσοδο του Μύτικα από την θέση Βορός και την παραλία στην τράπεζα και στου Γαλάτη, αλλά και για ολόκληρη την παραλία 3,5 χιλιομέτρων Μύτικα - Αρχοντοχωρίου. Πραγματικοί καθαρισμοί από χόρτα και σκουπίδια.
4. Για την παραλία της εισόδου του Μύτικα, που είναι η πρώτη εικόνα του επισκέπτη που οδικώς έρχεται στον Μύτικα, πρέπει να ενισχυθεί επειγόντως με λευκό αγούλι, με νόμιμη αμμοληψία από κοίτη κοντινού χειμάρρου ή ποταμού. Πρέπει να επανέλθει στην μορφή που είχε πριν από χρόνια, όπου εκεί ήταν γεμάτο κόσμο και ομπρέλες που έκαναν το μπάνιο τους. Χρειάζεται ένας καλός αριθμός φορτηγών με αγούλι να πέσει εκεί ώστε να επανέλθει.
5. Να γίνει ένα τεχνικό δελτίο για μικρές εργασίες και προμήθειες για την πραγματικά πολυσύχναστη παραλία του λιμανιού του Μύτικα, η οποία θα περιλαμβάνει, βάψιμο με πλαστικό άσπρο χρώμα του στηθαίου του λιμανιού που βρίσκεται προς την παραλία (εσωτερικά και εξωτερικά), ντουζιέρες, αποδυτήρια, ξύλινους κάθετους και οριζόντιους διαδρόμους, καλαίσθητα καλαθάκια σκουπιδιών, αύξηση αριθμού ομπρελών. Να προσληφθεί ναυαγοσώστης με δίμηνο αφού χαρακτηρίσετε την παραλία ως πολυσύχναστη, όπως πραγματικά είναι και όχι το αντίθετο που έκανε η τέως διοίκηση ώστε να μην υποχρεούται να πάρει ναυαγοσώστη και να μην πληρώνει πρόστιμο. Θυμίζουμε ότι σε αυτή την παραλία σε παλαιότερο περιστατικό, ναυαγοσώστης από το Αρχοντοχώρι έσωσε άνθρωπο.
6. Σήμανση από τον Ιούνιο της παραλίας του λιμανιού του Μύτικα έως και το κάμπινγκ Ιόνιο που να κλείνει προς τα κάτω ώστε να μην μπορούν να μπουν σκάφη για αγκυροβολία. Σήμανση στη παραλία του Φάρου και στην παραλία της Τράπεζας, όπου τα ταχύπλοα σκάφη διέρχονται επικινδύνως από πολύ κοντά.
7. Να δρομολογήσουμε και να προχωρήσει το θέμα της κατασκευής προσωρινής για τους καλοκαιρινούς μήνες γλίστρας μικρών σκαφών στο ‘’Βορό’’. Δεν στοιχίζει πολλά χρήματα και εύκολα μπορεί να γίνει μιας και το μέρος εκεί είναι Δημοτικό. Ένα μικρό έργο που θα αποσυμφορήσει το λιμάνι του Μύτικα, μειώνοντας ταυτόχρονα και την μεγάλη όχληση των περιοίκων της περιοχής.
8. Για τα ηλεκτρολογικά του λιμανιού του Μύτικα και του παραλιακού μετώπου του Μύτικα να προχωρήσουμε σε μία μελέτη – τεχνική περιγραφή, που θα αφορά όλον τον φωτισμό του προαναφερθέντος κομματιού (και τα φώτα ασφαλείας του βουλιαγμένου λιμανιού και τα χωνευτά φώτα στο οριζόντιο μπαστούνι του αλιευτικού καταφυγίου που δεν ανάβει κανένα), έτσι ώστε να γίνουν οι πραγματικές εργασίες και προμήθειες που απαιτούνται, ώστε αυτός να δουλεύει κανονικά χωρίς προβλήματα για τα επόμενα 3-4 χρόνια. Να ακολουθηθεί ανοικτή πρόσκληση προς όλους για προσφορές πριν την απ’ ευθείας ανάθεση.
9. Συντήρηση και επισκευή των πλωτών προβλητών του λιμανιού, αλλά και της πλωτής προβλήτας στον πάνω Μύτικα. Αν ω μη γέννητω οι δύο πλωτές του λιμανιού φύγουν από την θέση τους θα έχουμε μεγάλες ζημιές στο λιμάνι.
10. Όταν με το καλό καθοριστεί η χερσαία ζώνη στο λιμάνι του Μύτικα, στα πλαίσια της διαχείρισης του λιμανιού του Μύτικα, την οποία θα μπορεί να ασκήσει το Λιμενικό Ταμείο, να προχωρήσουμε:
Α. Στον καθορισμό συγκεκριμένων θέσεων αγκυροβολίας για ιστιοπλοϊκά σκάφη (τουλάχιστον 40), με θέσπιση λιμενικών τελών ελλιμενισμού, παροχής νερού και ρεύματος (αφού έχουν εγκατασταθεί τα pillars).
Β. Στον καθορισμό συγκεκριμένων θέσεων αγκυροβολίας των σκαφών των επαγγελματιών ψαράδων, χωρίς λιμενικά τέλη.
Γ. Στην απομάκρυνση σκαφών από το λιμάνι του Μύτικα, χρόνια αραγμένα και ακινητοποιημένα.
Δ. Στον καθορισμό θέσεων για τα υπόλοιπα ταχύπλοα σκάφη, με θεσμοθέτηση τελών ελλιμενισμού, ανάλογα με το μήκος και την ιπποδύναμη των σκαφών αυτών.
Ε. Στην πρόσληψη 2 ατόμων με δίμηνη σύμβαση στο λιμάνι του Μύτικα (Ιούλιο και Αύγουστο). Παρακαλώ η επιλογή να γίνει προσεκτικά, γιατί αυτά τα άτομα μπορούν να προσφέρουν μεγάλο έργο σε αυτή τη θέση και να μας λύσουν πολλά προβλήματα, όσον αφορά την εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού (υπάρχει η καλή εμπειρία του 2011 επί Αντιδημάρχου κ. Σπύρου Λύτρα). Να προβλεφθεί στην προκήρυξη των θέσεων, η κατ’ ελάχιστον μέτρια γνώση της Αγγλικής γλώσσας και να έχουν ναυτικές γνώσεις όσον αφορά την πρόσδεση σκαφών, ώστε να μπορούν να βοηθάν και να κατευθύνουν τους χρήστες του λιμανιού.
11. Να εξεταστεί και να αντιμετωπιστεί το θέμα της ασφάλειας και των κλοπών που συχνά παρατηρούνται στο λιμάνι, με τοποθέτηση δύο ip καμερών, κατόπιν σχετικής μελέτης και διαγωνιστικής διαδικασίας.
12. Διοργάνωση στο λιμάνι του Μύτικα, ενός μικρού αριθμού αθλητικών - πολιτιστικών εκδηλώσεων και δράσεων, ώστε αυτός ο χώρος να συνδεθεί με το γίγνεσθαι του χωριού μας. 

Μεγαλύτερα έργα.
1. Καθορισμός χερσαίας ζώνης λιμένα Μύτικα όπου 3 χρόνια η τέως διοίκηση, είχε γραμμένη τη σχετική μελέτη στο Τεχνικό Πρόγραμμα και ποτέ δεν γινόταν και τον 4ο χρόνο κατάφερε τον Δεκέμβριο του 2018 να γίνει και τελικά και παραληφθεί η μελέτη.
Ο σχετικός φάκελος με την αίτηση μας για καθορισμό της χερσαίας ζώνης λιμένα Μύτικα, έχει φύγει για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, αλλά μαθαίνουμε ότι υπάρχουν προβλήματα και φυσικά οι προεκλογικές υποσχέσεις για λήξη του θέματος ήταν ένα ψέμα.
Μιλάμε για ένα θέμα ζωτικής σημασίας για την διαχείριση και ανάπτυξη του λιμανιού του Μύτικα. Τρέχουν προγράμματα για αναπλάσεις, παρεμβάσεις και ανάπτυξη χερσαίων ζωνών μικρών λιμανιών και εμείς δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε χρηματοδότηση και βλέπουμε άλλους λιμένες, της τάξης μεγέθους του δικού μας να χρηματοδοτούνται και να αναπτύσσουν την χερσαία ζώνη τους. Δεν μπορούμε να παρέμβουμε στο λιμάνι, ώστε να επιβάλλουμε την ευταξία και την ορθή λειτουργία του. 
Πρώτη προτεραιότητα η επίλυση αυτού του θέματος.
2. Στο μώλο μπροστά από την εκκλησία του Αγίου Νικολάου θα πρέπει να γίνει αξιοποίηση της μικρής μελέτης ανάπλασης που έγινε επί Δημάρχου Αλυζίας κ. Τριποτσέρη. Να βρεθεί, να γίνει επικαιροποίηση της και να αξιοποιηθεί. Δεν ξέρουμε τι ακριβώς περιλαμβάνει, αλλά θεωρούμε ότι θα πρέπει να έχει πλακόστρωση του μώλου (ίδια πέτρα με την πλακόστρωση της εκκλησίας), δημιουργία πολλών πέτρινων καθισμάτων και μικρού υπαίθριου πέτρινου αμφιθεάτρου, κολωνάκια για απαγόρευση στάθμευσης, φύτεμα κατάλληλων επιλεγμένων λίγων δέντρων προς το μέρος του δρόμου, επισκευή των φωτιστικών ή οτιδήποτε άλλο θα μπορούσε να περιλαμβάνει μία άλλη πρόταση καλύτερη από την δική μου.
Ουσιαστικά πρόκειται για την είσοδο του Μύτικα και θα αλλάξει όλη η εικόνα αν αυτό γίνει. Θα δημιουργήσουμε ένα πολύ όμορφο μεγάλο χώρο, ακριβώς στην είσοδο του χωριού, όπου θα μπορούν να λαμβάνουν χώρα πολλαπλές εκδηλώσεις, σε μία όμορφη σύνδεση με το θαλάσσιο μέτωπο.
3. Αξιοποίηση του Φιλόδημος για μελέτες των Λιμενικών Ταμείων για την μοναδικής ομορφιάς παραλία των 3,5 χιλιομέτρων που διαθέτουμε. Πρέπει οπωσδήποτε να εκπονηθεί μία πλήρης μελέτη ανάδειξης και αξιοποίησης της συγκεκριμένης παραλίας που είναι το σήμα κατατεθέν για όλη την Αλυζία και κατόπιν να γίνει αναζήτηση χρηματοδότησης με ένταξη σε κάποια δράση. Θα μπορούσε αυτή η μελέτη να είναι ενιαία και να περιλαμβάνει όλο το παραλιακό μέτωπο του Μύτικα ή να γίνει για το δεύτερο ξεχωριστή μελέτη, ώστε μετά τον Αστακό και ο Μύτικας να προχωρήσει σε έργα ανάπλασης του παραλιακού του μετώπου, που είναι μοναδικής ομορφιάς.
4. Νομιμοποίηση του κηρυγμένου τελεσίδικα από το ΣτΕ παράνομου λιμανιού. Είναι μία υπόθεση που πονά τον Μύτικα. Θα πρέπει να μην εγκαταλειφθούν οι προσπάθειες, κάτι το οποίο πιστεύουμε ότι έχει συμβεί. Θα πρέπει να αναθέσουμε την υπόθεση σε σοβαρό Δικηγορικό γραφείο, το οποίο θα ασχοληθεί και θα εξετάσει τι περιθώρια μας δίνει η σημερινή νομολογία ώστε να ξεμπλοκάρει το έργο, ενημερώνοντας για ότι συμβαίνει τους κατοίκους. Να εκμεταλλευτούμε την ευνοϊκή συγκυρία, που δείχνει ότι αρχίζει να δημιουργείται ένα επενδυτικό κλίμα και σε συνεργασία με την κεντρική Κυβέρνηση και την Περιφέρεια να προσπαθήσουμε να ξεβαλτώσουμε το συγκεκριμένο έργο που κουβαλά τραγικά λάθη από το παρελθόν. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε μάθει τίποτα για το που πάει αυτή η υπόθεση.
Επίσης πρέπει να εξετάσουμε και εναλλακτικές λύσεις, ώστε ο Μύτικας να αποκτήσει τα επόμενα χρόνια ένα καθαρά τουριστικό αγκυροβόλιο, που τόσο πολύ το έχει ανάγκη και για να γίνω πιο συγκεκριμένος, θα επαναφέρω την πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση του συντοπίτη μας Πολιτικού Μηχανικού κ. Γιώργου Πουρνάρα, με τους πλωτούς κυματοθραύστες, η οποία είναι εφικτή και οικονομική με ελάχιστες επιπτώσεις στο περιβάλλον ή οποιαδήποτε άλλη εναλλακτική προτείνουν οι ειδικοί.
Βέβαια αυτό αφορά το μέλλον, με επιτακτικό θέμα του παρόντος να είναι η σωστή διαχείριση του υπάρχοντος μεγάλου λιμανιού που διαθέτουμε, η οποία αν γίνει σωστά και με τσαγανό, θα μας καλύψει ικανοποιητικά κατά την γνώμη μου.
5. Αξιοποίηση με επισκευή του κτίσματος του παλαιού Κοινοτικού Καταστήματος Μύτικα. Θα μπορούσε εκεί να στεγαστεί ο Ναυτικός Όμιλος Μύτικα – Αλυζίας, όπου θα αποθηκεύει και τον εξοπλισμό του, χωρίς αυτό να αποκλείει την χρήση του χώρου από την Κοινότητα Μύτικα καταρχάς αλλά και οποιονδήποτε άλλο Σύλλογο του Μύτικα. Όλοι μαζί θα μπορούν να εξυπηρετούνται από τον χώρο. Γνωρίζω ότι υπάρχει πρόθεση από ιδιώτη να συνεισφέρει οικονομικά, τελείως εθελοντικά προς αυτή την κατεύθυνση και λεπτομέρειες θα σας πω κατ’ ιδίαν ώστε να το εξετάσουμε.

Αυτές είναι οι προτάσεις μου και γνωρίζω πολύ καλά, δεν ζητώ και ούτε έχω την ψευδαίσθηση ότι μπορούν να γίνουν ούτε σε μία χρονιά, ούτε σε δύο. Σιγά – σιγά, χρόνο με το χρόνο, κάτι να προχωρά από αυτά και να βλέπουμε την εικόνα λίγο - λίγο να αλλάζει και στο τέλος ας καταφέρουμε και τα μισά από τα μισά. Από το τίποτα που βιώσαμε όλα αυτά τα 5 χρόνια από το Λιμενικό Ταμείο Ξηρομέρου εμείς στον Μύτικα, τουλάχιστον εμείς θα έχουμε να δείξουμε ένα χειροπιαστό έργο. 

Με τιμή 

Βασίλειος Σούλας

Δεν υπάρχουν σχόλια: