Οι μελέτες για τις παρεμβάσεις αυτές είναι πολύ σημαντικές, γιατί αποτελούν το πρώτο ουσιαστικό βήμα για το μέλλον σε συνάρτηση με το αποτύπωμα του τουρισμού στην περιοχή
Αστακός - Μύτικας: Στροφή στις λιμενικές υποδομές όπως αναφέρει η εφημερίδα "Συνείδηση", σύμφωνα με την οποία «πακέτο» 18 μελετών «τρέχει» ο Δήμος Ξηρομέρου. Τι αναφέρει ο Δήμαρχος Ξηρομέρου Γιάννης Τριανταφυλλάκης για τη μελέτη επέκτασης του λιμανιού στον Αστακό, τη μελέτη για υδατοδρόμιο και για το βυθισμένο λιμάνι του Μύτικα
Αναλυτικά το δημοσίευμα:
Έγινε το πρώτο σημαντικό βήμα στο Δήμο Ξερομέρου ώστε οι λιμενικές υποδομές στον Αστακό και τον Μύτικα να αναβαθμιστούν και να δημιουργήσουν σοβαρές προοπτικές για το μέλλον του τόπου!
Πρόσφατα υπεγράφη συμφωνία μεταξύ του Δήμου Ξηρομέρου και της «Rogan Associates» που είναι μια εκ των κορυφαίων εταιρειών μηχανικών στην ανάπτυξη Port & Waterfront στη Νοτιοανατολική Ευρώπη για να εκπονηθεί μια σειρά μελετών, 18 στο σύνολό τους, για τις λιμενικές υποδομές των δύο περιοχών του Δήμου Ξηρομέρου.
Γιάννης Τριανταφυλλάκης |
Ο Δήμαρχος Ξηρομέρου Γιάννης Τριανταφυλλάκης μιλώντας στη «Σ» αναφέρθηκε τόσο στην επέκταση του λιμανιού του Αστακού και στη μελέτη για τη δημιουργία υδατοδρομίου στην περιοχή, όσο και στη διπλή προσπάθεια που ξεκίνησε ο Δήμος με την έναρξη των μελετών για το βυθισμένο λιμάνι του Μύτικα και την κατασκευή νέου λιμανιού, αλλά και σε άλλες σημαντικές μελέτες που θα έχουν ιδιαίτερα σημαντικό «αποτύπωμα» στο μέλλον.
Παράλληλα, επειδή το χρονοδιάγραμμα για την παράδοση των μελετών αυτών είναι 12 με 18 μήνες, ο Δήμος Ξηρομέρου ήδη έχει ξεκινήσει σειρά επαφών, ώστε να μην χαθεί χρόνος και με την ωρίμανση των μελετών ήδη να γνωρίζει προς τα που θα πρέπει να κινηθεί και να έχει κάνει τις κατάλληλες επαφές με τα αρμόδια Υπουργεία ή τους αρμόδιους φορείς γενικότερα. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα χρειαστούν και από πού θα μπορούσαν να αντληθούν, ώστε όταν οι μελέτες ωριμάσουν να μπορέσουν να πάρουν «σάρκα και οστά» συντομότερα.
Σημαντικό όμως στοιχείο, όπως τονίζει ο κ. Τριανταφυλλάκης, πέραν της πρώτης τεχνικής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε μετά την υπογραφή σύμβασης με τους μηχανικούς της αναδόχου εταιρείας είναι πως όλη η διαδικασία προχώρησε και θα προχωρήσει και στο μέλλον μέσα από τη διαβούλευση με την τοπική κοινωνία!
Συγκεκριμένα ο κ.Τριανταφυλλάκης αναλύοντας όλο το εγχείρημα που αφορά τις μελέτες των λιμενικών υποδομών του Αστακού και του Μύτικα επεσήμανε: «οι μελέτες αυτές έχουν ως στόχο τη συνολική αντιμετώπιση για τα λιμενικά έργα στον Αστακό και τον Μύτικα, ενώ η χρηματοδότηση για τις μελέτες γίνεται από το πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ» του υπουργείου Εσωτερικών.
Υπογράψαμε πρόσφατα με την ανάδοχο εταιρεία, η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στα λιμενικά έργα, όχι μόνο την Ελλάδα αλλά σε όλη την Ευρώπη. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία για να βγάλει εις πέρας το πόνημα αυτό.
Μέσα από τις μελέτες αντιμετωπίζει συνολικά τη χωροθέτηση του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στον Αστακό, το θέμα των μηχανικών μελετών και της προστασίας των ακτών, ενώ συζητήσαμε και κάποιες αναπλάσεις, όχι μεγάλης κλίμακας αλλά σημαντικές για την αλλαγή και τον εκσυγχρονισμό της εικόνας διαφόρων σημείων.
Συνολικά και για τις δύο περιοχές προβλέπονται 18 μελέτες, ενώ μέσα στις μελέτες υπάρχει και μια που αφορά την δημιουργία υδατοδρομίου, ώστε να μπει και η περιοχή του Δήμου Ξηρομέρου στο «χάρτη» των υδατοδρομίων που θα είναι ένα εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, που θα προσδώσει και υπεραξία στην περιοχή και στις λιμενικές εγκαταστάσεις.
Αξιοσημείωτη είναι και η μελέτη αυτή που αφορά την επέκταση του λιμανιού στον Αστακό, τον εκσυγχρονισμό του δηλαδή και την αύξηση των θέσεων των σκαφών. Προβλέπονται επίσης στη μελέτη αυτή γενικότερες εργασίες, ακόμη και στο βυθό του λιμανιού, αλλά και παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του λιμανιού του Αστακού και του Μύτικα.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως υπάρχει μια απόφαση του ΣτΕ για το παλιό βουλιαγμένο λιμάνι του Μύτικα, που ουσιαστικά προβλέπει να γκρεμιστεί. Συνεπώς, εξετάζουμε με τη σύνταξη μελετών και με τη συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, ώστε να γίνει «δύο σε ένα». Να γκρεμίσουμε δηλαδή το βυθισμένο λιμάνι και να κατασκευάσουμε το καινούργιο λιμάνι. Η μελέτη των περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων που προβλέπεται να γίνει στο πλαίσιο των μελετών για τις λιμενικές υποδομές θα μας δείξει αν το λιμάνι του Μύτικα πρέπει να παραμείνει στο ίδιο σημείο ή να μεταφερθεί σε άλλο και στο ενδεχόμενο αυτό σε ποιο σημείο.
Μια ακόμη σημαντική μελέτη που υπάρχει μεταξύ αυτών και αφορά και πάλι τον Μύτικα, σχετίζεται με την χωροθέτηση της χερσαίας ζώνης λιμένος, κάτι που σήμερα δεν υπάρχει.
Με τον καθορισμό αυτό μπορεί κανείς να αναπτύξει εμπορική δραστηριότητα και γενικότερα να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες και να υλοποιήσει τις κατάλληλες παρεμβάσεις, ώστε να υπάρχουν έσοδα από την μαρίνα και γενικότερα το λιμάνι και στο πλαίσιο αυτό να υπάρχει και μια τάξη.
Το σύνολο των μελετών πρέπει να παραδοθούν μεταξύ των 12 μηνών και των 18 μηνών. Επίσης, ήδη ξεκινήσαμε την αναζήτηση χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως επίσης και τον διάλογο με τα αρμόδια υπουργεία, αλλά πρώτα απ’ όλα για να αποδώσουν αυτά οι μελέτες θα πρέπει να είναι ώριμες. Εξετάζουμε ακόμη και τα προγράμματα του ΕΣΠΑ, της νέας χρηματοδοτικής περιόδου 2021 - 2027, αλλά και τα τομεακά των Υπουργείων.
Το σημαντικότερο όμως στοιχείο πέραν της πρώτης τεχνικής φύσεως συνάντηση που ήδη πραγματοποιήθηκε, είναι ότι έγινε διαβούλευση με την τοπική κοινωνία για να ακουστούν απόψεις και να έχει άποψη και η ίδια η κοινωνία, διότι θέλουμε η διαδικασία να είναι από τη βάση προς τα πάνω. Οπότε στο πλαίσιο αυτό θα ακολουθήσουν κι άλλες διαβουλεύσεις, όπως και τεχνικές συναντήσεις, με σκοπό να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα προς όφελος της περιοχής μας.
Οι μελέτες για τις παρεμβάσεις αυτές είναι πολύ σημαντικές, γιατί αποτελούν το πρώτο ουσιαστικό βήμα για το μέλλον σε συνάρτηση με το αποτύπωμα του τουρισμού στην περιοχή. Αποτελούν το πρώτο βήμα, ώστε ο Αστακός και ο Μύτικας να έχουν τη βάση για να μπουν δυναμικά στον τουριστικό χάρτη, αν και τα τελευταία χρόνια ήδη στο Μύτικα κυρίως υπάρχει αύξηση στη δυναμική του τουριστικού προϊόντος, αύξηση που φαίνεται περισσότερο κάθε χρόνο, ενώ φέτος θα είναι μια πολύ καλή χρονιά για την περιοχή, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις που έχουν οι άνθρωποι του τουρισμού».
Παράλληλα, επειδή το χρονοδιάγραμμα για την παράδοση των μελετών αυτών είναι 12 με 18 μήνες, ο Δήμος Ξηρομέρου ήδη έχει ξεκινήσει σειρά επαφών, ώστε να μην χαθεί χρόνος και με την ωρίμανση των μελετών ήδη να γνωρίζει προς τα που θα πρέπει να κινηθεί και να έχει κάνει τις κατάλληλες επαφές με τα αρμόδια Υπουργεία ή τους αρμόδιους φορείς γενικότερα. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα χρειαστούν και από πού θα μπορούσαν να αντληθούν, ώστε όταν οι μελέτες ωριμάσουν να μπορέσουν να πάρουν «σάρκα και οστά» συντομότερα.
Σημαντικό όμως στοιχείο, όπως τονίζει ο κ. Τριανταφυλλάκης, πέραν της πρώτης τεχνικής συνάντησης που πραγματοποιήθηκε μετά την υπογραφή σύμβασης με τους μηχανικούς της αναδόχου εταιρείας είναι πως όλη η διαδικασία προχώρησε και θα προχωρήσει και στο μέλλον μέσα από τη διαβούλευση με την τοπική κοινωνία!
Συγκεκριμένα ο κ.Τριανταφυλλάκης αναλύοντας όλο το εγχείρημα που αφορά τις μελέτες των λιμενικών υποδομών του Αστακού και του Μύτικα επεσήμανε: «οι μελέτες αυτές έχουν ως στόχο τη συνολική αντιμετώπιση για τα λιμενικά έργα στον Αστακό και τον Μύτικα, ενώ η χρηματοδότηση για τις μελέτες γίνεται από το πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ» του υπουργείου Εσωτερικών.
Υπογράψαμε πρόσφατα με την ανάδοχο εταιρεία, η οποία είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στα λιμενικά έργα, όχι μόνο την Ελλάδα αλλά σε όλη την Ευρώπη. Διαθέτει μεγάλη εμπειρία για να βγάλει εις πέρας το πόνημα αυτό.
Μέσα από τις μελέτες αντιμετωπίζει συνολικά τη χωροθέτηση του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στον Αστακό, το θέμα των μηχανικών μελετών και της προστασίας των ακτών, ενώ συζητήσαμε και κάποιες αναπλάσεις, όχι μεγάλης κλίμακας αλλά σημαντικές για την αλλαγή και τον εκσυγχρονισμό της εικόνας διαφόρων σημείων.
Συνολικά και για τις δύο περιοχές προβλέπονται 18 μελέτες, ενώ μέσα στις μελέτες υπάρχει και μια που αφορά την δημιουργία υδατοδρομίου, ώστε να μπει και η περιοχή του Δήμου Ξηρομέρου στο «χάρτη» των υδατοδρομίων που θα είναι ένα εναλλακτικό μέσο μεταφοράς, που θα προσδώσει και υπεραξία στην περιοχή και στις λιμενικές εγκαταστάσεις.
Αξιοσημείωτη είναι και η μελέτη αυτή που αφορά την επέκταση του λιμανιού στον Αστακό, τον εκσυγχρονισμό του δηλαδή και την αύξηση των θέσεων των σκαφών. Προβλέπονται επίσης στη μελέτη αυτή γενικότερες εργασίες, ακόμη και στο βυθό του λιμανιού, αλλά και παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση της ενίσχυσης του λιμανιού του Αστακού και του Μύτικα.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε πως υπάρχει μια απόφαση του ΣτΕ για το παλιό βουλιαγμένο λιμάνι του Μύτικα, που ουσιαστικά προβλέπει να γκρεμιστεί. Συνεπώς, εξετάζουμε με τη σύνταξη μελετών και με τη συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία, ώστε να γίνει «δύο σε ένα». Να γκρεμίσουμε δηλαδή το βυθισμένο λιμάνι και να κατασκευάσουμε το καινούργιο λιμάνι. Η μελέτη των περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων που προβλέπεται να γίνει στο πλαίσιο των μελετών για τις λιμενικές υποδομές θα μας δείξει αν το λιμάνι του Μύτικα πρέπει να παραμείνει στο ίδιο σημείο ή να μεταφερθεί σε άλλο και στο ενδεχόμενο αυτό σε ποιο σημείο.
Μια ακόμη σημαντική μελέτη που υπάρχει μεταξύ αυτών και αφορά και πάλι τον Μύτικα, σχετίζεται με την χωροθέτηση της χερσαίας ζώνης λιμένος, κάτι που σήμερα δεν υπάρχει.
Με τον καθορισμό αυτό μπορεί κανείς να αναπτύξει εμπορική δραστηριότητα και γενικότερα να δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες και να υλοποιήσει τις κατάλληλες παρεμβάσεις, ώστε να υπάρχουν έσοδα από την μαρίνα και γενικότερα το λιμάνι και στο πλαίσιο αυτό να υπάρχει και μια τάξη.
Το σύνολο των μελετών πρέπει να παραδοθούν μεταξύ των 12 μηνών και των 18 μηνών. Επίσης, ήδη ξεκινήσαμε την αναζήτηση χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως επίσης και τον διάλογο με τα αρμόδια υπουργεία, αλλά πρώτα απ’ όλα για να αποδώσουν αυτά οι μελέτες θα πρέπει να είναι ώριμες. Εξετάζουμε ακόμη και τα προγράμματα του ΕΣΠΑ, της νέας χρηματοδοτικής περιόδου 2021 - 2027, αλλά και τα τομεακά των Υπουργείων.
Το σημαντικότερο όμως στοιχείο πέραν της πρώτης τεχνικής φύσεως συνάντηση που ήδη πραγματοποιήθηκε, είναι ότι έγινε διαβούλευση με την τοπική κοινωνία για να ακουστούν απόψεις και να έχει άποψη και η ίδια η κοινωνία, διότι θέλουμε η διαδικασία να είναι από τη βάση προς τα πάνω. Οπότε στο πλαίσιο αυτό θα ακολουθήσουν κι άλλες διαβουλεύσεις, όπως και τεχνικές συναντήσεις, με σκοπό να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα προς όφελος της περιοχής μας.
Οι μελέτες για τις παρεμβάσεις αυτές είναι πολύ σημαντικές, γιατί αποτελούν το πρώτο ουσιαστικό βήμα για το μέλλον σε συνάρτηση με το αποτύπωμα του τουρισμού στην περιοχή. Αποτελούν το πρώτο βήμα, ώστε ο Αστακός και ο Μύτικας να έχουν τη βάση για να μπουν δυναμικά στον τουριστικό χάρτη, αν και τα τελευταία χρόνια ήδη στο Μύτικα κυρίως υπάρχει αύξηση στη δυναμική του τουριστικού προϊόντος, αύξηση που φαίνεται περισσότερο κάθε χρόνο, ενώ φέτος θα είναι μια πολύ καλή χρονιά για την περιοχή, σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις που έχουν οι άνθρωποι του τουρισμού».
Από την πρόσφατη πρώτη τεχνική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μετά την υπογραφή σύμβασης με τους μηχανικούς της αναδόχου εταιρείας |
Κωνσταντίνος Χονδρός - Εφημερίδα "Συνείδηση"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου