Με κοινή συμφωνία Συλλόγου Απανταχού Αστακιωτων και η ΟΠΣΥΞ αποφασίστηκε, όπως μετά την πρωτη παρουσίαση στην Αθήνα, να πραγματοποιηθει μια δεύτερη εκδήλωση στον Αστακό ,με το σκεπτικό να δώσουμε την ευκαιρία σε πολλούς συνδαιτημόνες μας που η χιλιομετρική απόσταση δεν τους εδωσε την δυνατοτητα να παρευρεθούν στην Αθηνα , να ερθουν στην εκδήλωση να ακουσουν, να μαθουν να πληροφορηθουν σημαντικα γεγονοτα για τον Αστακο μεσα απο τους εξαιρετους ομιλητες. ...
Παραλληλα δε ενω ειχε επιλεγει συγκεκριμενη ημερομηνια για την παρουσιαση ,που δυστυχως συνεπιπτε με αλλαη εκδηλωση την μεταθεσαμε τοσο για να μην συμπέσουν ταυτοχρονα δυο εκδηλωσεις στερωντας η μια της αλλης εναν αριθμο θεατων που ισως να ειχαν ενδοιασμούς ως προς την επιλογη οσο και για να υπαρχει αρκετος χρονος ως την καθοριστικη δευτερη ημερομηνια να προετοιμάσουμε καλυτερα την εκδήλωση και ετσι λοιπον οριστικοποιηθηκε η 21η Αυγουστου.
Η παρουσιαση την οποια συντονισε με αρκετη μεγαλη επιτυχια ο Αστακιωτης Δημοσιογραφος Δημητρης Γκολιας και με τους εξαιρετικους παρουσιαστες κατα γενικη ομολογια ηταν αψογη ως προς το διαδικαστικο μερος και μονο
Με αυτα τα δεδομενα (δηλ τα ονοματα των συντελεστων αλλα και το ανεκτιμητο ιστορικο περιεχομενο του διτομου εργου )η εκτιμηση ολων των εμπλεκομενων ήταν ότι θα τύχει μεγάλης ανταπόκρισης τοσο των γηγενων Αστακιωτων (κυριως) οσο και των παραπλησιων δημοτικων διαμερισματων , γεμιζοντας ασφυκτικα την συγκεκριμενη περιοχη που εχει καθιερωθει για εκδηλωσεις του Δημου με την χαρακτηριστικη ονομασια ΝΕΑ ΠΛΑΤΕΙΑ.
Παροτι η προσελευση ηταν ικανοποιητικη , (περιπου 200 ατομα) εν τουτοις η ικανοποιηση μεσω των προσδοκιων που τρεφαμε δεν ηταν η αναμενομενη , καθοσον αρκετοι κατοικοι του Αστακου αδιαφορησαν καποιοι επιδεικτικα , δινοντας προτεραιοτητα την συγκεκριμενη ωρα σε αλλου ειδους ενασχοληση ,οπως πχ, να απολαμβανουν τον fredo η το τσιπουρο στις καφετεριες , σχολιαζοντας πιθανον και την εκδήλωση η τα κακως κειμενα του Αστακου (οπως χαρακτηριστικα συμβαινει ) , αδιαφορωντας (και ειναι ακριβης ο χαρακτηρισμος) για μια τετοια εκδήλωση στην οποια τα αποκαλυπτικα στοιχεια για το πως σημερα αυτός ο τοπος (Αστακο) απο μια ερημικη τοποθεσια δημιουργηθηκε μια πανεμορφη απο φυσικο καλλος κατοικημενη περιοχη ,καθως επισης και για πολλα και αγνωστα μεχρι σημερα στοιχεια για τους προγονους τους , εδειξαν πληρη αδιαφορια .
Η μιζερια, η κακομοιρια η ζηλοφθονια και η ρουφιανοποιηση ειναι χαρακτηριστικα στοιχεια του Αστακου που κυριαρχουν τα τελευταια χρονια ενθεν και ενθεν Οι κυριαρχες συζητησεις στα καφενεία (Ευρωπαιστι καφετεριες) ουζερι κλπ αναλωνονται στην αρνητικη εικονα του Αστακου που πιθανως σε πολλες εκτιμησεις να εχουν και δικιο αλλα περιοριζονται στις υποδειξεις , παραμενοντας ετσι στην επιφανειακη οψη αλλα το πως θα διορθωθουν όλα αυτά, ποιες λυσεις υπαρχουν (αν υπαρχουν και αν ειναι εφικτες) ποιοι εχουν ευθυνη και ποιοι τις αποκαλυπτουν, καμια απαντηση
Μια εκδήλωση που θα επρεπε απαρεγκλιτα να εχει προσελκυσει τον μισο πληθυσμο του Αστακου , περιοριστηκε σε περιπου 200 ατομα(που με τις παρουσες συνθηκες δεν είναι ευκαταφρόνητος αλλα οχι ικανοποιητικος ) , η συντριπτικη πλειοψηφια των οποιων στο τελος της εκδηλωσης δηλωνε ενθουσιασμενη .
Βεβαια ποτε δεν λειπουν και τα λεγομενα ευτραπελα και θα ηταν απιθανο να ειχαν απουσιασει και στην συγκεκριμένη εκδήλωση,και μαλιστα οχι ενα αλλα πολλα Θα αναφερω καποια χαρακτηριστικα παραδειγμα.
Μετα το τελος της εκδηλωσης και αφου αποσυρθηκε και ο τελευταιος θεατης ,εφθασα; σε μια καφετέρια ελπιζοντας να προλαβω καποια τελευταία λεπτα διεθνη ποδοσφαιρικου αγωνα (ΑΕΚ με την Αντερλεχτ), φθανοντας .δεχθηκα τουλαχιστον τεσσερις ερωτησεις απο ισαριθμους θαμωνες δεν αναφερω περισσοτερους για να μην δημιουργησω ψευδαισθησεις) που με α ρωτησαν αν τελειωσε η εκδήλωση(πως θα μπορουσε αλλωστε να ημουν εκει χωρις να εχει τελειωσει) ,
Στην θετικη απαντηση επανηλθαν ΠΩΣ ΘΑ ΠΑΡΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ::::
Τους εδωσα καταμουτρα που λεμε την απαντηση θα παρετε……………Αυτή είναι μια μικρογραφια της κοινωνιας του Αστακου
Ολοι την γνωριζουμε ολοι την σχολιαζουμε ολοι την αποδεχομαστε αλλα στο τελος ολοι ισως την καταδικαζουμε
Ας μεταφερω άλλο χαρακτηριστικο παραδειγμα.
Ορισμενοι απο οσους ειχαν προσέλθει στην εκδηλωση , λιγο πριν κλεισει ο συγγραφεας απαιτουσαν (κυριολεκτικα)να παρουν το βιβλιο και να φυγουν.
Ο λογος της παρουσιας τους (ευτυχως ελαχιστων αλλα δεν παυει να χαρακτηριζεται ως πραξη απαραδεκτη και προσβλητικη απεναντι σε οσους επεμειναν να παραμεινουν και να ακουσουν την τελευταια λεξη ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ) δεν ηταν η ενημερωση ουτε η ηθικη επιβραβευση των συντελεστων της εκδοσης και της εκδηλωσης αλλα πως θα επωφεληθουν να παρουν το βιβλιο ,μιας και ειχε αποφασιστει (ειχε ανακοινωθει) να διανεμηθεί δωρεαν,
Ορισμενοι μαλιστα προβαλλοντας αστεια , αλλοπρόσαλλα και παραλογα επιχειρήματα προβαλλοντας δηθεν Ιατρικο προβλημα ιατρικες γνωματευσεις για ασθενειες που εχουν και δεν τους επιτρεπει να παραμεινουν .
Άλλο ποραδειγμα.(τελευταιο) Πολυπληθεις οικογενεια του Αστακου με συγγενεις εγγονια, κουμπαριες, ματζανακηδες , συμπαιθερους κλπ αναζητουσαν εναγωνιως τροπο να προμηθευτουν το βιβλιο απο τις καρεκλες ενος καταστηματος που ειχαν καταλυσει απο πολυ ωρα εχοντας ως προπετασμα οτι η μεγαλη αυτη οικογενεια ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ ,
Η θλιβερη αυτη εικονα που σταδιακα εμφανιζεται στον Αστακο τα τελευταια χρονια , δηλ η απαξιωση καθε δραστηριοτητας ειτε λεγεται πολιτιστικη, ειτε κοινωνικη ειτε αθλητικη απο την μεγαλη πλειοψηφια των κατοικων (ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΟΝ ΑΣΤΑΚΟ) εχει πολυπλευρες αφετηριες , αντανακλα σε μια κοινωνια που συνειδητα θελει να παραμεινει αδρανης αδιαφορωντας για τα παντα περαν του προσωπικου τους ενδιαφεροντος
Οι συζητησεις χιλαδες μεταξυ ολων αυτων ενα η δυο μηνες πριν την καλοκαιρινη περιοδο για το οτι ο Αστακος δεν παρουσιαζει καμια καλοκαιρινη δραστηριοτητα παραλληλα με τις επιστημονικες αναλυσεις και περιγραφες δινουν και παιρνουν απο ολους τους εχοντες και κατεχοντες(των πραγματων) , στην πραγματικοτητα ομως αποστασιοποιουνται πληρως απο καθε δραση (εστω και ειναι για καποια χρονια επαναλαμβανομενη) που προγραμματιζεται ειτε απο τον Δημο ειτε απο Ιδιωτικη Πρωτοβουλια .
Δεν ειναι θεμα πολιτικης αντιπαραθεσης(κυριως) με τον (οποιο) Δημαρχο που θα βρισκεται στην κορυφη του Δ.Σ αλλα η γενικοτερη αδιαφορια, απαθεια, ωχ αδελφισμος ισως και απέχθεια που καποιες εκδηλωσεις τους δημιουργουν πονοκεφαλους
Τι να τα κανεις τα νεα προγραμματα, οσο και λαμπερα να ειναι, αν η συμμετοχη δεν ειναι κυριαρχη .ολα καταρρεουν.
Μήπως χρειάζεται κάτι άλλο να ΚΕΝΤΡΙΣΕΙ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ σε όσους τρέφονται μόνο με γκρίνια, ειρωνεία και μηδενισμό ;;;
Αυτος ο αχαλινωτος καναπεδοξερολισμος που αναδυεται απο τις βραδυνες ξαπλωστρες (γιατι εχουμε και βραδυνες οχι μονο πρωινες η απογευματινες ξαπλωστρες ) δεν θα ξεριζωθεί απο καμια πρωτοβουλια με οποιοδηποτε αντικτυπο και να εχει παρα μονο απο τον ιδιο που τον συντηρει
Σ.Σ --Ολοι γνωριζουμε και γνωριζεται οτι η εκδοση αυτου του διτομου εργου ειναι δια χειρος Αποστολου Πανταζη ο οποιος χωρις πολλες περιστροφες #ξηλωθηκε# για να γινουν οι κολλες Α4 εργο ιστορικο.Δεν το αναφερω για να το κολακεψω η να τον χειροκροτησω μαζι με ολους σας(το εχω κανει ηδη) αλλα οσοι περιφρονησατε την εκδηλωση , δειξατε και την περιφρονηση προς αυτον τον Ανθρωπο .Τουλαχιστον για την ανιδιοτελη προσφορα του , οφειλατε πολλοι περισσοτεροι να συμμετεχετε. Και αναφερομιαι οχι μονο σε φυσικα προσωπα αλλα και σε φορεις (η για να το συγκεκριμενοποιησω ) σε θεσμους
16 σχόλια:
«Η μισή πόλη έβλεπε μπάλα, η άλλη μισή έπινε τσίπουρα. Στο τέλος όλοι ρωτούσαν “πού θα βρω το βιβλίο;”»
«Η μισή πόλη έβλεπε μπάλα, η άλλη μισή έπινε τσίπουρα. Στο τέλος όλοι ρωτούσαν “πού θα βρω το βιβλίο;”»
«Μήπως φταίμε όλοι που η κοινωνία μας βολεύεται στην αδιαφορία;»
«Ο Αστακός μας έχει ιστορία που δεν πρέπει να ξεχνάμε. Αυτές οι εκδηλώσεις μάς ενώνουν.»
Πολλά λόγια και η ουσία στο τέλος με λίγες λέξεις μας κούρασες με τη διπλωματία σου
Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΤΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΕΣΥ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ
Μια αναφορά σαυτόν που αφιέρωσε τόσο χρόνο κι έγραψε αυτό το βιβλίο και σας το προσέφερε μάλιστα και δωρεάν , δεν βρήκατε νσα πείτε μια λεξούλα ; γιατί ; Απλά , φταέι ο Μήτσης ( συγγραφέας ) και ο Πανταζής ( χορηγός ) που σας έκανε μάγκες...Μνημόσυνο με ξένα κόλυβα !!!
Τα παραπάνω που γράφω , αφορούν το σαιτ, που δεν εβαλε τον ορθό τίτλο, όπως τον εχουν τα άλλα τοπικά σάιτ. Αν και συμφωνώ στα περισσότερα με αυτά που γράφει ο κ. Μπόνης , εκτιμώ οτι δεν χρειάζονταν να αναφερθούν . Κατ εμένα η εκδήλωση ειχε επιτυχία και ο καθένας μας κρίνεται απο τις πράξεις του. Με το ζόρι δεν μπορούμε να φέρουμε κάποιον σε μια εκδήλωση. Ευχαριστώ πολύ όσους παρευρέθηκαν στην εκδήλωδη και δη τον χορηγό κ. Απ. Πανταζή και τους εκδότες: ΟΠΣΥΞ και Σύλλογο των Απανταχού Αστακιωτών , καθώς και τη δημοτική αρχή για τη συνεργασία .
προς τον 10,51 δεν κατανοω το σχολιο σου που απευθυνεται ;; ειναι με καποια γενικη εννοια η εχει καποιον συγκεκριμενο στοχο;; ποιους εκανε μαγκες ο Πανταζης και ο Μητσης ;; Οταν γραφεις μνημοσυνο με ξενα κολυβα , σε ποιον απευθυνεσαι οτι εκανε μνημοσυνο(φανταζομαι οτι εννοεις εκμεταλευτηκε την παρουσιαση) Θα ηθελα μια απαντηση , το να περιμενω επωνυμος μαλλον θα χαρακτηριστω αιθαιροβαμων ΧΡ ΜΠ
Έρχεστε σαν κοράκια για 10 μέρες είστε ξερόλες και εκμεταλευεστε τα πάντα προς ίδιον όφελος και κανετε δημοσιες σχέσεις, και η σφραγίδασαν σύλλογοςανοιγει πόρτες. Ταυτόχρονα μας κουνάτε και το δάχτυλο κυρ φωτοτέτοιε μου λες και είστε αυστηροί δάσκαλοι και εμείς κακοί μαθητές. Πάρτε το αλλιώς γιατί θα βρείτε. Αν θέλετε να ασχολειθειτε με κάτι δώστε λείπεις στα προβλήματα αυτών που μένουν Αστακό όλο το χρόνο και φυλάνε Θερμοπύλες.
Ελπίζω να το δημοσιεύσεις
Με γενική ενοια κ. Χρήστο και δεν έχει κανένα στόχο και για κανέναν και πολύ περισσότερο να μην προσβάλλει κανέναν . Και συντακτικά - δαίμων του τυπογραφείου- ξέφυγε μια λέξη και δυστυχώς , βγάζει και άλλο νόημα. Εσύ καλά έπραξες ως Σύλλογος , αλλά οι σ υ γ χ ω ρ ι α ν ο ί μας , δυστυχώς δεν ανταποκρίθηκαν . Ο περισσότερος κόσμος που ήταν στην εκδήλωση όπως είδα ήταν από τα χωριά του Ξηρομέρου . Και σαν Αστακός δεν μας τιμάει αυτό.
Μια μικρή ερώτηση το βιβλίο αναφέρεται στην ιστορική παρουσία του Αστακού κατά την επανάσταση του 1821 ή στην ιστορική δράση των χωριών του Ξηρομέρου; Υπήρχε ο Αστακός την εποχή εκείνη ή ήταν οικισμός του Δραγαμέστου;
Το αναφέρω γιατί ιστορικά γεγονότα της εποχής εκείνης αναφέρονται με ονόματα χωριών του Ξηρομέρου βλέπε ( μάχες, ναυμαχία, Σχολαρχεία κλπ).
Ο τίτλος του βιβλίου θα ήταν φρόνιμο και σωστό νά είναι Το Ξηρόμερο στην Επανάσταση του 1821.
Τώρα γιατί μαλώνετε δεν έχω καταλάβει.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία
Κύριε Μήτση, σας ευχαριστούμε για την παρέμβασή σας. Ο τίτλος που επιλέχθηκε από το site μας μπήκε με σκοπό να αποδώσει το πνεύμα της εκδήλωσης και όχι να υποτιμήσει ή να παραποιήσει κάτι. Σεβόμαστε απόλυτα την άποψή σας, όπως και του κ. Μπόνη, και θεωρούμε πολύ σημαντικό που υπάρχει διάλογος. Συμφωνούμε μαζί σας ότι η επιτυχία μιας εκδήλωσης φαίνεται από την παρουσία του κόσμου, τη συμβολή των χορηγών και τη συνεργασία των φορέων. Ευχαριστούμε θερμά και εμείς με τη σειρά μας όσους συμμετείχαν και στήριξαν την προσπάθεια.
Μόνο που ΞΗΡΟΜΕΡΟ δεν είναι ο Αστακός και τα χωριά του , αλλά και η Κατούνα , ο Μύτικας , η Βόνιτσα, η Ζαβέρδα , αλλά και η Κατοχή Οινιαδών. Διαβάστε καλύτερα το βιβλίο και θα δείτε ότι ο τίτλος είναι ο πιο ενδεδειγμένος. Εξάλλου το βιβλίο αναφέρεται σε συγκεκριμένες χρονολογίες (1821-1862) που ο τ. Δήμος Αστακού δεν συμπεριελάμβανε τα χωριά που έχει ο σημερινός Δήμος Ξηρομέρου. Σταθείτε στο γεγονός ότι γράφηκε ένα βιβλίο δυο τόμοι με 1100 σελίδες και με έρευνα στα Γενικά Αρχεία του Κράτους από έναν άνθρωπο που δεν είναι Αστακιώτης , αλλά όπως φάνηκε αγαπά τον Αστακό πολύ. Αφήστε λοιπόν τις γκρίνιες και τις μεμψιμοιρίες .
Σε ότι με αφορά προσωπικά ειτε με την θεσμική ιδιότητα (οσο θα την εχω) είτε σαν φυσικό προσωπο) όταν διαπιστώνω ότι η συνείδηση μου ,μου επιβάλλει να απαντήσω θα ΑΠΑΝΤΩ και ας έχω τιν φιλική και αδελφική γκρίνια δικων μου ανθρώπων να μην απαντω διοτι δεν εχει καμια αξια
Αφησα σκοπίμως κάποια 24ωρα να περάσουν για να διαπιστώσω αν καποιοι που διάβασαν το σχολιο του 12.16(5/9) ευαισθητοποιήθηκαν να απαντήσουν σε μια συγκεκριμένη προσβολή που αναφέρει (φαντάζομαι συνειδητά) Εκ των πραγμάτων τωρα (όπως προανέφερα) θα απαντήσω στον 12.16 της 5ης Σεπτέμβρη
Όλα οσα γραφεις τα θεωρω γελοιότητες , σε προφορικη μας συζητηση αν υπηρχε, θα τα χαρακτήριζα διαφορετικα, καταλαβαίνεις πως Και δεν κωλύομαι από ηθικούς φραγμούς να γραψω την λέξη , απλα δεν θ #ανεβει# το σχολιο μου. Να σε ρωτήσω εσενα ποιυ μένεις στον Αστακο ,ποια είναι η προσφορά σαυ στα κοινά , με τια απασχολεισαι περαν της διατριβης σου στο να απαντας διοτι το να επιπλήττεις ολους οσους ερχοαντια (ερχόμαστε) για δέκα μερες στον Αστακο αποδεικνύει ότι μαλλον εχεις μια ρατσιστική αντιληψη για ολους τους διαμένοντες όχι μονο στην Αθηνα αλλα σε ολη την Ελλάδα. Κατ δεύτερον εχω δικαίωμα σαν Δημοτης Αστακου (αν δεν το γνωρίζεις εχω ακόμη τα δικαιώματα μου εκει, ειμαι γραμμένος στο δημοτολόγιο μαζι με την οικογένειά μου) να σχολιάζω(με ένα ακομη πλεονεκτημα) το κάθε τι ακόμη και την συμπεριφορά του κάθε ενός ,όπως ακριβώς σχολιάζουν και την δικη μου (δεν αναφέρομαι στο προσωπο σου διοτι αυτή η επίθεση που ΠΡΟΣΑΠΤΕΙΣ σε όσους επισκέπτονται τον Αστακό είναι απαράδεκτη) Από που πηγάζει ολη αυτή η αυθαίρετη ανυπόστατη , προσβλητική και ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ επίθεση με την φράση ερχόμαστε για δεκα μερες σαν τα κοράκια . Θα εκτιμούσα πολύ αν μας συμβούλευες ποσες μερες θα ηταν το επιθυμητό να εμφανιζόμαστε σαν το χελιδονι και όχι σαν κορακι και η παραμονή μας να ηταν μεγάλης διάρκειας , εφοσον βέβαια μας εξασφάλιζες τα προς το ζην
Τωρα ως προς τα περι σφραγίδας και εξουσίας μεσω συλλογών , το αφηνω αναπαντητο θα αρκεστώ στην ευαισθησία ολων οσων συμμετέχουν σε συλλγους να απαντήσουν , αν και πιστεύω ότι θα σε περιφρονήσουν πληρως διότι αξίζεις πολύ επιεικέστατα την περιφρόνηση ΟΛΩΝ .
Θα σε αφήσω στην #ταπεινοφροσύνη# σου με το εξής δώστε λυσεις αν θέλετε να ασχοληθείτε με κάτι , μας προτρέπεις . Αδυνατούμε εμεις λόγω της μικρης παραμονής μας στον Αστακο. Αναμένω από σήμερα , εσυ που εισαι μόνιμος και διαπιστωνεις απλα αλλα δεν προτεινεις τιποτε να δώσεις λυσεις τουλάχιστον με αφετηρια την σημερινη ημερα
Ας το διαβασουν αυτό το σχόλιο σου ολοι οσοι διαμένουν εκτός Αστακού και ας αναλογιστούν ας προβληματιστουν για τις διαθεσεις τους την επομενη χρονια παραλληλα δε να συνειδητοποιήσουν πως μονο ευχαριστη δεν θα είναι η παραμονη τους εστω και από την ηθικη πλευρα
Σ.Σ. Στις θερμοπυλες οσοι τις φιλάγανε δωσανε το αιμα τους , εσυ δινεις συμβουλες, εκτοξεύεις απειλές και προσβάλεις τους παντες .Αναμένω να δωσεις και εσυ κατι
το σχολιο(που ξεκινα # Σε οτι με αφορα προσωπικα....... δεν ειναι ανωνυμο, εχει επωνυμο ΧΡ ΜΠΟΝΗΣ(για οσους δεν το καταλαβαν)
Δημοσίευση σχολίου